RKsv Wittenhorst Erkend Leerbedrijf Calibris

10 december 2013

Met de huidige commissie Technische Zaken worden grote stappen gezet om de jeugdopleiding te ondersteunen. Een van de positieve gevolgen van deze ontwikkeling is, dat RKsv Wittenhorst nu gereed  is om ook een belangrijke rol te in te nemen als het gaat om het begeleiden van studenten, die vanuit hun sportopleiding een gedegen stage opdracht willen invullen bij onze vereniging. Met gediplomeerde functionarissen als Jan Lauers, hoofdtrainer Wittenhorst 1, daarnaast docent bij het CIOS en natuurlijk Richard Kleuskens , Hoofd Jeugdopleiding, voorziet de technische organisatie van RKsv Wittenhorst in ervaren praktijkbegeleiders op dit gebied.

Na een oriënterend onderzoek heeft Calibris, kenniscentrum voor Sport, Zorg en Welzijn recent bevestigd dat RKsv Wittenhorst voldoet aan de voorwaarden om als Erkend Leerbedrijf op te treden. Wederom een mooie stap in het proces, waarmee de vereniging steeds meer een regionale rol gaat spelen.  Het Calibris logo wordt inmiddels met trots op de homepage van onze website gepresenteerd.

We spreken Marcel Kuijpers, lid van de Technische Commissie, die namens de vereniging verantwoordelijk is voor de Opleidingen en Stages: “  We zijn erg blij met deze erkenning. De erkenning sluit aan bij onze ambities en heeft er toe geleid, dat inmiddels al 6/7 CIOS studenten bij RKsv Wittenhorst meelopen in een stage-programma. Daarmee  is er ook op korte termijn even geen ruimte voor nieuwe stagiaires. De jeugdopleiding van RKsv Wittenhorst biedt veel aanknopingspunten voor een stage, die we met Jan Lauers en Richard Kleuskens ook professioneel kunnen begeleiden. We willen zeker geen duiventil worden van komende en gaande studenten, maar zodanig begeleiden dat de studenten later kunnen terugkijken een succesvolle stage waarmee ze een gedegen praktijk basis hebben ervaren. Dit betekent ook dat de studenten zelf goed gemotiveerd moeten zijn om voor de stage in aanmerking te komen”.