Update corona maatregelen per 15 januari 2022

14 januari 2022

Verheugd zijn we met het feit dat de overheid heeft aangekondigd de coronamaatregelen voor de sport te versoepelen. Eerder deze week kwam er al meer ruimte voor de jeugd om langer buiten te sporten, nu komt er op buitensportlocaties ook meer ruimte voor 18-plussers en gaan ook de deuren voor de binnensport onder voorwaarden weer open. De versoepelingen gaan zaterdag 15 januari in.

Iedereen mag binnen en buiten sporten. De volgende regels gelden:

• Sporten in groepsverband is toegestaan
  • Alleen onderlinge wedstrijden en trainingen met teams van de eigen club zijn toegestaan
  • Publiek is niet toegestaan
  • De kantine is gesloten
  • Kleedlokalen, toiletten en douches zijn geopend, maar het verzoek is om zoveel mogelijk thuis om te kleden en te douchen
  • 1,5 meter afstand houden is niet verplicht voor sporters tijdens wedstrijden en/of trainingen
  • Op binnensportlocaties is een coronatoegangsbewijs verplicht voor iedereen van 18 jaar en ouder
  • Mondkapjes zijn op binnen(sport)locaties verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar, behalve tijdens het sporten
  • Verder gelden de basisregels

Wij vertrouwen op ieders medewerking om het sporten bij Wittenhorst op een zo verantwoord mogelijke manier weer mogelijk te maken. Natuurlijk wensen we iedereen weer veel sportplezier!