Voorbeschouwing kampioenswedstrijd Wittenhorst 1 - ZSV

24 april 2023

30 april 2023 kan voor Wittenhorst een bijzondere dag in de geschiedenis worden. Nadat de oranjemannen vorig seizen al flink aan de boom schudden en in een rechtstreeks duel Venray voor moest laten gaan, was het dit seizoen trainer Sjoerd van der Coelen met zijn staf die vanaf het begin duidelijk de toon voerden. Dit leverde met nog 4 wedstrijden te gaan een puntenvoorsprong van 11 op nummer 2 Volharding. Het doelsaldo 69-28 geeft de suprematie ook aan.

De situatie op de ranglijst is dan wel zo dat een zege op lantaarndrager ZSV makkelijk lijkt. Echter, dat moeten we meteen uit het hoofd zetten. Het kerkdorp Zeilberg van Deurne is en blijft een stugge tegenstander dat ook in deze situatie zich niet makkelijk laat verslaan. Zie het resultaat van afgelopen zondag in de derby tegen Deurne. Verleden jaar op 13 februari verloor Wittenhorst nog met 1-2 (doelpunt Jeroen Verkennis). We zijn dus gewaarschuwd. De 4-1 zege afgelopen zondag op het taaie De Ster geeft de ploeg ongetwijfeld steun.

Alle sport- en zeker voetballiefhebbers zijn van harte welkom om dit voetbalgebeuren mee te maken. Promoveren naar de 4e Divisie komt niet iedere dag voor. Steun onze ploeg om dit karwei te klaren. We hopen dat na afloop in de kantine het Wittenhorstlied meermalen zal klinken. Ook nodigen we de supporters uit om de kleur oranje flink zichtbaar naar voren te laten komen.

We wensen de selectie en staf veel succes en de supporters een onvergetelijke sportmiddag.

Spelers van de week: Tuur Verheijen en Luuk Andrieu (beiden van JO9-Oranje).