Wittenhorst 1 speelt tegen ZSV kampioenswedstrijd

23 april 2023

Wittenhorst 1 staat op de drempel van de 4e divisie. Op bezoek bij De Ster uit Stein werd betrekkelijk eenvoudig gewonnen: 1-4. Bij een overwinning zou a.s. zondag 30 april tegen ZSV sowieso de kampioenswedstrijd gespeeld worden, maar door het gelijke spel van naaste concurrent EFC (0-0) tegen Chevremont, is de voorsprong op de nieuwe nummer twee Volharding elf punten. Dat betekent dat een zege op eigen veld tegen ZSV de historische promotie zal betekenen.

Gepakt en gezakt togen de spelers en supporters naar Stein om tegen De Ster de belangrijke wedstrijd te spelen. In de wetenschap dat thuis nog een hatelijke nederlaag werd geleden en aan de andere kant waren de mogelijkheden volop aanwezig om na afloop feest te vieren. Dit laatste gebeurde nog niet: Onze vrienden van Volharding klopten Susteren met 4-3. Daardoor bleef het verschil elf punten.

De eerste domper moest Wittenhorst slikken toen Mats van Biljouw met een blessure al vroeg het veld moest verlaten. Wittenhorst zette de toon en het zag er naar uit dat spoedig de openingstreffer zou vallen. Twee snelle aanvallen bleven nog zonder succes. De 9e min. bracht dan het doelpunt waarop gehoopt werd. Een voorzet van Joost van Rensch werd op maat afgeleverd bij Jeroen Verkennis en dit betekende 0-1. Een lelijke tegenvaller kwam onverwachts na amper een minuut. Op links werd de linksbuiten over het hoofd gezien. Zijn snelheid betekende de 1-1. De oranjemannen wilden niet verzaken. Een geweldige actie van de jarige Joost van Rensch liet de doelman kansloos bij een poging om het doel te treffen. Inderdaad het schot verdween in de linkerbovenhoek: 1-2. Mooier kon niet.

Alle resultaten in het verleden waren tot nu toe vergeten. Het spel van de oranjemannen gaf te zien dat De Ster van goede huize moest komen om dit Wittenhorst te kloppen. Joost was even later weer succesvol met zijn voorzet op Nick Driessen. Een rake knal was het gevolg: 1-3. Nog voor de pauze kon spits Jeroen Verkennis zijn tweede treffer laten noteren. Hij joeg de bal steenhard achter de vijandelijke doelman: 1-4. Tevens ruststand.

Na de rust brak een lange periode aan waarin een noodzakelijke blessureoponthoud werd ingelast. Dit stilleggen van de wedstrijd deed beide ploegen geen goed. Na deze fase was Wittenhorst heer en meester, maar verzuimde een groot aantal kansen te benutten. Het bleef tenslotte bij deze mooie 1-4 uitslag. Met dit gegeven was Wittenhorst meer dan tevreden. Komende zondag wordt het dan menens. Bij winst op eigen veld tegen ZSV is het kampioenschap binnen.

Wittenhorst 1:
Roel van Rens, Daan Verlijsdonk (Tom Driessen), Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Koen Jenniskens, Mats van Biljouw (Bono Wijnhoven, Tom Spreeuwenberg), Giel Beurskens, Joep Beurskens (Willem Heijnen), Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Bekijk de huidige stand op de teampagina van Wittenhorst 1.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 weerde zich kranig op eigen veld tegen Union O23-1, maar kwam alsnog tekort om aanspraak te maken op een resultaat: 1-3. Na de meivakantie wordt op eigen veld de kraker gespeeld tegen Schijndel. Een overwinning betekent handhaving in divisie 3.
  • Wittenhorst VR1 zit na een 1-5 overwinning bij Leveroy én de nederlaag van concurrent Festilent op rozen. Lees het artikel wat we eerder plaatsten hier.
  • Ons G-team verloor op bezoek bij de waarschijnlijke kampioen SV De Braak G2 met 7-2. Geen man overboord: de dames en heren kunnen prima mee op het niveau van de 2e klasse en daar zullen ze ook volgend jaar weer actief zijn.
  • Wittenhorst 2 heeft vandaag de uitwedstrijd op bezoek bij het derde elftal van Blerick met 2-0 verloren. Geen schande, gezien het feit dat de thuisploeg toch wat minder verliespunten heeft en dan ook boven de Horstenaren staat. Een plek in de top-vijf is desondanks binnen handbereik.
  • Wittenhorst 3 heeft vanochtend in alle vroegte de derby tegen het derde elftal van Melderslo met 2-2 gelijkgespeeld. Heel knap, gezien het feit dat de bezoekers op een tweede plek staan en de oranjehemden voorlaatste. Het gat naar nummer laatst Merselo is hiermee weer iets gegroeid.
  • Wittenhorst 4 heeft de thuiswedstrijd tegen het vierde elftal van Venlosche Boys nipt met 3-2 gewonnen. Een knappe overwinning, helemaal omdat de bezoekers fors meer punten hebben. De kameraden staan hiermee keurig zevende.
  • Wittenhorst 5 heeft de uitbeurt op bezoek bij SSA S.V. Lottum - GFC'33 4 ruim gewonnen: 1-4. A.s. zondag 30 april staat de kraker van het seizoen op het programma: de thuiswedstrijd tegen koploper Sportclub Irene 4. Beide ploegen ontlopen elkaar slechts één punt, dus bij een overwinning zullen de Horster manschappen favoriet zijn voor de titel. Bekijk de stand op hun teampagina.
  • Wittenhorst 6 won op eigen veld met 2-1 van het vierde elftal van SV United. Na negen overwinningen en even zoveel nederlagen staat ons zesde elftal op een zesde plaats.
  • Wittenhorst 7 heeft de vierde overwinning geboekt in vijf wedstrijden: op eigen veld werd overtuigend gewonnen van het vijfde elftal van Venlosche Boys: 4-1. Een eindklassering in de top-drie komt hiemee steeds dichterbij.
  • Wittenhorst 8 bereidt zich voor op de halve finale van de beker van aanstaande dinsdagavond. Lees hier de voorbeschouwing op deze wedstrijd.
  • Een nipte nederlaag vandaag voor Wittenhorst 9 op bezoek bij SSA S.V. Lottum - GFC'33 7: 3-2. Ondanks deze tweede nederlaag op een rij staan de vrienden keurig op een vijfde stek.
  • Wittenhorst 10 heeft op bezoek bij hekkensluiter Sporting S.T. 3 nipt gewonnen: 0-1. Het was alweer de zesde (!) overwinning op een rij voor ons nieuwste vriendenteam, dat bovendien afgelopen week enkele versterkingen aankondigde.