Voorbeschouwing Sportclub Jekerdal 5 - Wittenhorst 8

22 april 2023

Bijna is het zover: de halve finale van de beker tussen Wittenhorst 8 en Sportclub Jekerdal 5 uit Maastricht. De manschappen van trainer John van der Sterren zijn dit seizoen nog foutloos in de beker en plaatsten zich middels enkele spectaculaire overwinningen (en een penaltyserie) voor de laatste vier van het bekertoernooi.

De reeks die sinds begint september werd neergezet liegt er niet om: in de poulefase werd er in drie wedstrijden maar liefst 31 keer gescoord en werd knap 'de nul' gehouden. Ook de tweede en derde ronde (6-1 en 5-1) werden zonder al teveel problemen afgewerkt. Pas in de vijfde ronde werden de kameraden écht getest: in een razend spannende pot voetbal werd met 5-4 (!) gewonnen van het tweede elftal van Stormvogels'28.

Het geloof in een stunt ten grote van Spakenburg werd alsmaar groter. In de achtste finale werd er een werkelijk bizarre pot gespeeld tegen Sportclub Irene 5. Niet alleen gezien de eindstand (1-1), maar ook door verschillende randzaken. Gelukkig lieten de oranjehemden zich hierdoor niet van de wijs brengen en werd de penaltyserie met 5-4 gewonnen. Hiermee plaatste ons achtste elftal zich voor de kwartfinale, welke op Paasmaandag werd afgewerkt in Kessel. Het verslag van deze wedstrijd plaatsten we eerder al op de website. Na een spannende wedstrijd werd ook deze uitdager verslagen: 1-2.

Nu staan de mannen waar ze willen staan: de halve finale tegen het vijfde elftal van Sportclub Jekerdal. De Zuid-Limburgers laten in hun competitie zien dat ze een geduchte tegenstander zijn: in zeventien wedstrijden werd er maar liefst vijftien keer gewonnen en al 90 keer gescoord. De Horster mannen kunnen daarentegen nóg betere resultaten voorleggen: 107 doelpunten in zeventien wedstrijden.

We mogen dus gerust de conclusie trekken dat beide ploegen dicht bij elkaar in de buurt zullen liggen qua niveau. Het belooft hoe dan ook een spannende pot te worden. De wedstrijd wordt gespeeld op dinsdagavond 25 april om 19.30 uur op Sportpark Jekerdal, Mergelweg 122 in Maastricht. Mannen, heel veel succes!