Vriendengroep Guus Janssen wint Publieksprijs Sportwaarderingsprijs 2022

8 november 2022

Velen van jullie hebben de afgelopen weken gestemd op een van de 44 nominaties voor de Sportwaarderingsprijs 2022. Een aanmoedigingsprijs voor vrijwilligers uit Horst aan de Maas. 16 hiervan waren van onze club. Gisteravond was in het Gasthoes de ontknoping.  Met meer dan 300 stemmen werd de vriendengroep van Guus Janssen de winnaar van de Publieksprijs van de Sportwaarderingsprijs 2022. "Wat jullie allemaal gedaan hebben naar aanleiding van deze traumatische gebeurtenis. Om dat op zo'n manier op te pakken en mee om te gaan, ik denk dat jullie een zeer terechte winnaar zijn van de publieksprijs.", aldus de juryvoorzitter Elbert Joosten.

VC Noƫits Gezeik, de vriendengroep van Guus, heeft ter nagedachtenis van hun vriend Guus enorm veel moeite gedaan om een voetbaltoernooi te organiseren. Op 11 juni werd het Guus Janssen voetbaltoernooi op ons sportpark gehouden. "Het was echt een dag om te dromen, voetballen, bier drinken, precies wat Guus deed in zijn leven." Op het podium werd ook aangegeven dat het een jaarlijks terugkerend toernooi gaat zijn. Als club werken we daar natuurlijk weer graag aan mee.

Naast de vriendengroep van Guus Janssen waren er nog 15 anderen genomineerd van onze club. Deze verdienen ook onze waardering, ondanks dat ze niet gewonnen hebben. Ger Hesen is zelfs door de vakjury als een van de 5 finalisten uitgekozen. Lees snel verder over Ger en de andere genomineerden voor de Sportwaarderingsprijs 2022.