Wittenhorst 1 blijft overeind tegen Susteren

25 september 2022

Wittenhorst moest meteen aan de bak. De eerste competitiewedsrijd betekende de zware confrontatie met Susteren. Wittenhorst kon niet starten met topscoorder Jeroen Verkennis wegens een blessure opgelopen in de laatste bekerwedstrijd.

De oranjemannen begonnen minder gretig aan de wedstrijd dan de tegenstander. Na deze periode kwam Wittenhorst beter in de wedstrijd. De eerste grote kans was voor spits Willem Heijnen. Oog in oog met doelman Vlemmings vergat hij te scoren. De voorsprong ontstond toch in de 13e min. Joost van Rensch ontfermde zich over de bal en soleerde richting doelman. Hij rondde fraai af, 0-1. Wittenhorst bleef het spel beheersen. Een snelle aanval over veel schijven was de aanleiding voor de voorzet van Joost. De kopstoot van Giel Beurskens zorgde voor een mooie 0-2.

Na de pauze gaf de Horster ploeg veelal niet thuis. Susteren was met iets meer inzet ineens veel gevaarlijker. Wittenhorst kroop enkele keren door het oog van de naald. Ravi Arts bewees enkele keren zijn kunnen. Ook zorgde onze achterhoede voor degelijkheid.

Wat er in het laatste kwartier gebeurde was voor de toeschouwers meer dan boeiend. Aan beide zijden vielen vele kansen. Susteren scoorde eindelijk in de 70e min. Keulen kon makkelijk de 2-1 laten aantekenen. Wittenhorst verzuimde nog een aantal keren de wedstrijd te beslissen. Onder een grote spanning bleef het een nipte en fraaie overwinning.

Wittenhorst:

Ravi Arts, Tom Driessen (Jeffrey Cuppen), Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Bono Wijnhoven, Mats van Biljouw, Giel Beurskens, Willem Heijnen (Tom Spreeuwenberg), Joep Beurskens, Joost van Rensch.