Wittenhorst 1 met tennisuitslag voorbij Susteren

5 februari 2023

Wittenhorst 1 heeft zich hersteld van de nederlaag van vorige week. Op eigen veld werd Sportclub Susteren op een grote nederlaag getrakteerd: 6-3.

Het verlies van vorige week moest vergeten worden met op de eerste plaats goed voetbal. De wedstrijd begon echter teleurstellend; geen bezieling. Dit illustreerde in de vrij makkelijk opgelopen achterstand. Bart Dings was veel alerter. Heel snel kwam Wittenhorst terug. Martijn van Ooijen frommelde zich naar een goede positie en scoorde de 1-1.

Wittenhorst kreeg schijnbaar meer wilskracht. Het vocht meer als ploeg en dan ontstaan er kansen. Rond het halfuur kreeg de thuisclub een vrije trap toegewezen. Nick Driessen diende zich aan; met een poeier verschalkte hij doelman Vlemmings, een wereldgoal. Wittenhorst maakte weer dezelfde fout als vorige week. Susteren kon makkelijk de 2-2 ruststand op het scorebord brengen.

Direct na de pauze kreeg Wittenhorst weer iets van het goede spel terug. Enkele goed uitgespeelde kansen vielen er te noteren. Een hiervan bracht succes op. Joost van Rensch zette Wittenhorst op behendige wijze op voorsprong: 3-2. De oranjemannen hadden de smaak te pakken. Via een penalty van topscoorder Jeroen Verkennis werd het verschil twee: 4-2.

Tien minuten voor tijd werd de spanning weer volledig teruggebracht. Binnen enkele minuten kreeg Susteren twee penalty’s. Alleen de eerste werd benut: 4-3. De tegenstander werd weer alles gegund om de wedstrijd op een gelijkspel te zetten. De druk werd te groot, een schot ging hoog over, tot grote vreugde van de Horster aanhang.

Het slotakkoord was voor de thuisclub die twee doelpunten scoorde binnen enkele minuten. Eerst Mats van Biljouw (5-3) en Joost van Rensch was iedereen te snel af en bracht de eindstand op 6-3.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Tom Driessen (Tom Spreeuwenberg) Dion van Horne, Nick Driessen, Bono Wijnhoven, Martijn van Ooijen (Koen Jenniskens), Mats van Biljouw, Giel Beurskens, Willem Heijnen, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 heeft haar eerste punt binnen in Divisie 3. Op eigen veld werden de punten gedeeld met SCG'18 O23-1: 1-1.
  • Wittenhorst VR1 heeft een nipte, maar verdiende overwinning geboekt op bezoek bij hekkensluiter DAW uit Schaijk: 0-1. Het betekende de tweede overwinning op een rij en een knappe tweede plek op de ranglijst.
  • Ons G-elftal is de nieuwe competitie helaas begonnen met een nederlaag. Op bezoek bij het G-elftal van SV Venray werd met 4-1 verloren.
  • Wittenhorst 4 heeft een spectaculaire wedstrijd op bezoek bij het vierde elftal van Baarlo afgesloten met een 3-3 gelijkspel. De thuisploeg zal zich de morele winnaar voelen, daar het pas hun derde punt van het seizoen was.
  • Wittenhorst 5, dat afgelopen week werd uitgeschakeld in de vijfde ronde van de beker door Kessel, heeft de draad weer opgepakt met een 3-1 overwinning op het tweede elftal van VCH. De koploper H.B.S.V. wordt hiermee in de gaten gehouden.
  • Wittenhorst 6 heeft op eigen veld nipt verloren van het vijfde elftal van Volharding. Niet gek, daar de bezoekers knap tweede staan. Met vijf overwinningen en vijf nederlagen staan de oranjehemden voorlopig zesde.
  • Wittenhorst 7 heeft op bezoek bij het derde elftal van VCH nipt gewonnen: 1-2. Knap, daar de thuisploeg (die twee wedstrijden meer hebben gespeeld) boven de Horstenaren op de ranglijst stonden. Nu deelt ons zevende elftal de koppositie met vvVOS 3.
  • Wittenhorst 8 speelde dit weekend niet, maar behaalde afgelopen week de volgende ronde van de beker door spectaculair met 5-4 te winnen van het tweede elftal van Stormvogels '28. Proficiat!
  • Wittenhorst 9 beleefde een solide zondagmiddag door op bezoek bij ST SVEB/Sporting ST 4 met 0-4 te winnen. De tweede plaats wordt momenteel gedeeld met twee andere ploegen; koploper Venray lijkt op de titel af te stevenen.
  • Wittenhorst 10 was op eigen veld niet opgewassen niet het zevende elftal van IVO uit Velden: 1-4. De bezoekers sprongen hiermee over de Horstenaren heen, welke alleen nog het derde elftal van Sporting S.T. achter zich houden.