Wittenhorst 1 rekent af met Chevremont

2 oktober 2022

De vooraankondiging kwam precies uit. Twee elftallen die streden om de winst. Wittenhorst nam het voortouw en was 2x dicht bij een doelpunt. De scherpte ontbrak vooralsnog. Eenmaal moest Ravi Arts bij een vrije trap ingrijpen.

Wittenhorst bleef het spel dicteren en dit leidde ertoe dat in de 35e min. op prachtig aangeven Joost van Rensch op jacht ging. De afronding mocht er zijn. De poeier belandde in de linkerbovenhoek: 1-0.

Even later profiteerde Jeroen Verkennis van een kapitale absentie. Iedereen bleef staan en Jeroen zei dankjewel: 2-0. Deze misser kwam Chevremont voor de rust niet meer te boven.

Na de pauze had de thuisclub wederom kunnen scoren. De doelman kon erger voorkomen. Maar de schade werd even later toch gemaakt. Een bij vlagen goed spelend Wittenhorst bepaalde door Giel Beurskens de tussenstand op 3-0. Toch was het Chevremont dat vijf minuten later een tegentreffer mocht maken. Een dikke overtreding werd door de goed leidende scheidsrechter over het hoofd gezien: 3-1.

Wittenhorst was weer aan zet. Giel maakte het slotakkoord door een mooie solo af te sluiten: 4-1. Een bewijs dat Wittenhorst zeer verdiend deze belangrijke wedstrijd overtuigend kon afsluiten.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Tom Driessen (Willem Heijnen), Dion van Horne, Ruud Meijers; Joep Beurskens, Nick Driessen, Mats van Biljouw, Bono Wijnhoven (Martijn van Ooijen); Giel Beurskens, Joost van Rensch, Jeroen Verkennis.

Wat verder opviel volgt later.