Wittenhorst in slotfase voorbij HVV Helmond

30 september 2012

HVV Helmond was op deze mooie zondag over het algemeen de betere ploeg. Met name in de eerste helft liet Wittenhorst het totaal afweten. Het was dan ook niet vreemd dat in blessuretijd Helmond via een vrije trap de leiding kon nemen. Met deze stand kon Wittenhorst van gedachten gaan wisselen.

Maar dit had nog geen verbetering tot gevolg. HVV bleef lang de betere ploeg. Na enkele wissels bij de Horstenaren ging het wat beter lopen. In de slotfase kreeg de thuisclub een penalty toegewezen, wegens een handsbal. Thom Derks benutte deze pungel, 1-1. Wittenhorst ging door en even later wist Bram Rubie uit een snelle aanval de bal van dichtbij in het doel te werken, 2-1.

Een gelukkige overwinning, maar dit is voetbal.

Wittenhorst 2 won de belangrijke wedstrijd tegen ZSV 2 met 4-2 en gaat prachtig aan de leiding.