Wittenhorst pakt periodetitel

2 mei 2013

Foto: Lucho Carreno

Wittenhorst heeft middels een mooie uitzege op Heidebloem/Bovitec voor een nieuw hoogtepunt gezorgd. Het behaalde hiermee zeker een periodetitel. Welke is nog niet definitief.

De scheidsrechter had de wedstrijd nauwelijks vrij gegeven of Wittenhorst sloeg keihard toe. Via een snelle eerste actie via Thom Derks over rechts schoot hij de bal panklaar op het hoofd van Rob Zanders. Hij besloot deze actie met een fraaie kopbal tegendraads in het doel, 0-1. Deze stand gaf de ploeg vleugels en in het verloop van de eerste helft kreeg het verschillende goede mogelijkheden om de stand te verdubbelen.

Na de pauze schroefde Heidebloem het tempo op? Wittenhorst had het even moeilijk, maar met een geweldige inzet bleef het doel potdicht. Eenmaal kwam Vrouwe Fortuna Wittenhorst te hulp.

In de slotafase kwam aan alle onzekerqheid een einde. Bram Rubie krulde qeen vrije trap in het doelgebied dat ook voor de doelman te machtig was, 0-2.

Wittenhorst kon het laatste fluitsignaal met vreugde begroeten. Een perodetiel viel de vereniging ten deel. Dat is al een dik proficiat waard.

Onderstaande link gaat naar een foto-impressie door Lucho Carreno van deze wedstrijd.