Wittenhorst VR1 boekt derde overwinning op rij

12 februari 2023

Op een zondag dat Wittenhorst 1 niet in in actie kwam, viel er gelukkig bij al onze andere seniorenteams voldoende te beleven. Hierbij een overzicht:

• Wittenhorst O23-1 leed een ruime nederlaag op bezoek bij Union: 5-2. Door deze nederlaag verliezen de talenten de aansluiting bij de top-vier en lijkt er na vier speelronden al een splitsing gemaakt te zijn: vier ploegen gaan uitmaken wie kampioen wordt, de vier andere wie zich al dan niet gaat handhaven. De taak voor de oranjehemden is duidelijk.
  • Wittenhorst VR1 heeft haar derde overwinning op een rij geboekt door Leveroy VR1 met 2-0 te verslaan. Naast het feit dat de laatste drie wedstrijden negen punten opleverden, wisten de dames ook drie maal de nul te houden. De eerste twee wedstrijden van maart zijn twee toppers tegen de concurrenten SSS '18 en Festilent.
  • Ons G-elftal wist de bezoekers van NWC uit Asten met maar liefst 6-1 te verslaan en hiermee werd de eerste driepunter geboekt van de nieuwe competitie.
  • Wittenhorst 2 weet weer wat winnen is. Na enkele wedstrijden zonder overwinning, werd op bezoek bij het derde elftal van IVO uit Velden met 1-3 gewonnen. Hiermee houden de oranjehemden in ieder geval de aansluiting met de top-drie.
  • Wittenhorst 3 heeft (eindelijk) zijn eerste overwinning van dit seizoen weten te boeken. Op eigen veld met knap met 3-1 gewonnen van het tweede elftal van SVOC '01. De rode lantaarn wordt voorlopig nog bezet, maar er zijn nog voldoende wedstrijden om deze af te staan.
  • Wittenhorst 4 verloor de derby tegen Venray 7 op eigen veld met 2-5. Niet gek, daar de bezoekers de bijna ongenaakbare koplopers zijn. Voorlopig blijven de Horstenaren dan ook negende.
  • Wittenhorst 7 heeft een bijna zeldzame nederlaag geleden. Op eigen veld werd met 0-2 verloren van SSA S.V. Lottum-GFC'33 5MV. Dit is een kleine kink in de kabel voor titelprolongatie, maar deze is zeker nog binnen bereik.
  • Wittenhorst 8 dendert door. Op eigen veld werd de derby tegen het derde elftal van Meterik overtuigend met 5-1 gewonnen. Inmiddels lijkt het er steeds meer op dat de titelstrijd tussen de Horstenaren en het tiende elftal van Sportclub Irene zal gaan. Beide kemphanen gaan nek aan nek.
  • Wittenhorst 9 heeft op eigen veld met het kleinst mogelijke verschil gewonnen van het vierde elftal van Leunen: 1-0. Voorlopig staan de kameraden op een hele knappe tweede plek.
  • Wittenhorst 10 heeft na twee opeenvolgende nederlagen weer een puntje gepakt. Deze werd behaald op bezoek bij het vijftiende elftal van sv Venray: 2-2. De voorsprong op de nummer laatst Sporting S.T. is vijf punten.