Wittenhorst ziet aantal vrijwilligers toenemen

22 januari 2023

Wittenhorst steunt al jaren op haar grote schare vrijwilligers. Jaar in en jaar uit zetten honderden vrijwilligers zich in voor de club om alles draaiende te houden. In een tijd waarin het steeds lastiger wordt om vrijwilligers te werven en 'we' het met z'n allen heel druk hebben, zijn we als vereniging trots om te kunnen melden dat we het aantal vrijwilligers afgelopen jaar hebben zien toenemen.

Waar we als vereniging aan het einde van het kalenderjaar 2021 over 259 vrijwilligers beschikten, mochten we eind 2022 een groei van 16 vrijwilligers noteren. Dat betekent dus een totaal van 275 vrijwilligers.

Mooie voorbeelden van deze groei zijn bijvoorbeeld het aantal leden van de Technische Commissie, welke momenteel uit maar liefst 16 leden bestaat. Daarnaast zien we ook dat bij de jongste jeugd steeds meer ouders zich willen inzetten als hulptrainer of in een andere rol, waardoor we steeds meer vacatures kunnen invullen. Zo hebben we onlangs de vacatures voor Technisch Coördinator JO11/JO12 en assistent wedstrijdsecretaris jeugd kunnen invullen. Via het aanmeldformulier op onze website zien we dat steeds meer (ouders van) nieuwe leden ook openstaan voor een rol binnen onze club.

Natuurlijk zijn er bij een grote vereniging als Wittenhorst altijd vacatures. Vooral op organisatorisch vlak zoeken we nog enkele krachten, die hun inzet naar eigen beschikbaarheid kunnen invullen. Denk hierbij aan een Technisch Coördinator, assistent Technisch Coördinator en een coördinator voor de JO19 en JO17. Neem dus vooral een kijkje op onze vacaturepagina en neem contact op met de persoon die wordt vermeld bij de vacature.

Als club zijn wij ook heel erg blij met (extra) vrijwilligers die incidenteel de handen uit de mouwen willen steken. Dit geldt natuurlijk voor iedereen: jong, oud, wel of geen lid: iedereen is welkom! Daarom zouden we ook blij zijn met vrijwilligers die incidenteel hun steentje zouden willen bijdragen.

Natuurlijk kun je ook contact opnemen met de vrijwilligerscommissie om eigen ideeën over een vrijwilligersfunctie te bespreken. Dit kan via: vrijwilligers@rksv-wittenhorst.nl.

Onze kernwaarden zijn Sportief, Vertrouwen, Betrokken, Vooruitstrevend, Samenwerken en Trots. We zijn dan ook trots op deze ontwikkelingen en streven ernaar om samen steeds meer betrokkenheid te creëren bij Wittenhorst.  Voor vrijwilligers is er ook een informatieboekje met allemaal praktische tips en handvatten bij het begeleiden van trainingen en wedstrijden.