Standenbord klaar voor het nieuwe seizoen

31 juli 2022

Een nieuw seizoen brengt altijd de nodige veranderingen met zich mee. Nieuwe tegenstanders, andere tripjes, andere sportparken en niet te vergeten: andere tenues. Niemand minder dan Jeu van der Sterren is ook deze zomer weer aan de slag gegaan met het updaten van de poppetjes van het standenbord in de kantine, welke altijd de stand in de 1e klasse weergeeft waar ons eerste elftal in uitkomt.

Dit keer heeft Jeu er een aardige klus aan gehad, aangezien met EFC, EHC/Heuts, Minor, Schaesberg, Someren en Volharding maar liefst zes nieuwe tegenstanders worden verwelkomt in de 1e klasse. Wat wellicht niet iedereen weet, is dat Jeu deze poppetjes al sinds mensenheugenis ieder seizoen voorziet van de juiste kleuren. Inmiddels zijn ze ook binnen de familie wat dat betreft de tel kwijtgeraakt. Het aanbrengen van de juiste kleuren vergt heel precies werk, helemaal als de shirts voorzien moeten worden van de nodige strepen of andere effecten. Dit nauwkeurige werk gaat nu logischerwijs wat moeizamer dan in het verleden, maar zolang Jeu beide handen gebruikt, zien de poppetjes er nog altijd uit om door een ringetje te halen.

Zo'n acht jaar geleden, in 2014, heeft de club al eens een artikel met Jeu gemaakt over het proces van het maken van deze poppetjes. Omdat dit artikel is gepubliceerd ten tijde van de oude website, zijn de bijbehorende foto's weggevallen. Deze zijn gepubliceerd onderaan dit artikel. Het toenmalige artikel, is hier nogmaals terug te lezen.

Via deze weg willen we Jeu in ieder geval bedanken voor al zijn harde werk, ook anno 2022. We hopen dat hij dit nog lang voor onze club mag doen.

Een aantal maanden geleden deelden we een artikel over onze vrijwilligster Daphne van Elferen, die sinds kort in de kantine is te vinden. Zij is een kleindochter van Jeu. Dit artikel is hier nogmaals te lezen.