Vierde overwinning op een rij Wittenhorst 1

20 maart 2022

Voor Wittenhorst stond er een bijzondere wedstrijd op het programma. Wat was voor de oranjemannen eigenlijk het hoogtepunt? Natuurlijk de grote 6-1 nederlaag van de heenwedstrijd wegpoetsen. Vanaf het begin nam Wittenhorst het initiatief. Wat te zeggen van de schitterende poging van Joost van Rensch? Het schot belandde onderkant lat, het verdiende meer. Jeroen Verkennis liet in de 15e min. van zich horen. Hierna kwamen de bezoekers uit Geldrop wat gevaarlijker voor de dag, echter doelman Roel van Rens hield stand. Zo bleef de brilstand tot de rust op het scorebord.

Na de pauze ontspon zich een zeer interessante en boeiende wedstrijd. Beide teams probeerden de openingstreffer te forceren. Weer was het Joost die hiervoor bijna in aanmerking kwam. Het venijnige schot ging net naast. Het stond wel vast: wie het eerste scoorde was spekkoper.

Over en weer ontstonden kansen, maar het moet gezegd dat Wittenhorst voorin wat gevaarlijker was. Dit bleek ook duidelijk toen op rechts in de 68e min. Dion van Horne opstoomde. De pass op Jeroen Verkennis was dodelijk en zo stond de 1-0 op het scorebord. Het feest langs de kant was van harte.

Het laatste kwartier was erg spannend. Wittenhorst vocht voor de overwinning en Geldrop probeerde de gelijkmaker te forceren. Dit gevecht werd winnend door Wittenhorst afgesloten. De fraaie redding van Roel paste goed in dit gevecht.

Zo kon Wittenhorst voor de vierde achtereenvolgende keer winnend de strijd beƫindigen. Donderdagavond komt Venlosche Boys op bezoek voor een inhaalwedstrijd. Tot donderdag op sportpark Ter Horst.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens,  Nick Driessen, Dion van Horne, Bart Zanders, Ruud Meijers, Nicky Zanders (Mats van Biljouw), Bono Wijnhoven (Jeffrey Cuppen), Giel Beurskens, Joep Beurskens (Dirk Scheres), Jeroen Verkennis, Joost van Rensch (Niek van der Sterren).

Wittenhorst JO19-1 bewees zichzelf dit weekend een grote dienst. Door twee doelpunten van Pim van Schendelen werd er knap gewonnen van VOAB (2-1): Knappe overwinning Wittenhorst JO19-1 | RKsv Wittenhorst (rksv-wittenhorst.nl)

Wat verder opviel:

• Wittenhorst VR1 liep vandaag tegen een nederlaag op bij HRC'14. De thuisploeg wist de oranjehemden met 2-0 te verslaan en verkleinde het gat zo naar zes punten. Ondanks de tweede nederlaag op een rij, handhaven de dames zich in de middenmoot met een zesde plaats.
  • Na vier opeenvolgende overwinningen heeft Wittenhorst 3 vandaag spectaculair met 3-3 gelijkgespeeld op bezoek bij Vitesse '08 in Gennep. De kameraden zijn inmiddels dus vijf wedstrijden op een rij ongeslagen en bivakkeren voorlopig op een keurige vijfde plaats in de 4e klasse.
  • Wittenhorst 5 wist vandaag geen potten te breken op bezoek bij het tweede elftal van Meterik: 5-0. Omdat de laatste drie wedstrijden nu werden verloren, is het vooralsnog niet gelukt de laatste plaats te verlaten. Gelukkig zijn de verschillen nihil en de tijd nog voldoende om dit goed te maken.
  • Wittenhorst 7 heeft op eigen veld nipt verloren van het zevende elftal van Sportclub Irene: 2-3. Ondanks het feit dat de laatste twee wedstrijden werden verloren, blijven de kameraden titelkandidaat en voorlopig keurig derde in de 6e klasse.
  • In de topper tegen BVV '27 heeft Wittenhorst 9 een voorschot genomen op de titel door eenvoudig met 1-4 te winnen. Het betekende de twaalfde overwinning in dertien wedstrijden en een riante voorsprong van zeven punten op de vandaag verslagen nummer twee.
  • Wittenhorst 10 heeft een knappe prestatie neergezet door op bezoek bij koploper Meterik 3 met maar liefst 5-0 te winnen. In de laatste twee wedstrijden werd de nul gehouden en maar liefst elf keer gescoord. Met nog flink wat wedstrijden tegoed op de concurrentie ligt een topklassering dit seizoen zeker in het vooruitzicht.
  • Wittenhorst 11 heeft de tweede zege op een rij geboekt in de competitie. Op eigen veld werd er overtuigend met 4-2 gewonnen van RKDSO. Met maar liefst 9 overwinningen in 14 wedstrijden staan de kameraden voorlopig op een keurige gedeelde tweede plaats.