Wittenhorst presenteert nieuwe hoofdtrainers

14 januari 2023

Een aantal weken geleden communiceerden we over het feit dat Richard Kleuskens (O23) stopt als trainer en binnen Wittenhorst verder zal gaan als technisch coördinator voor de boven- en middenbouw van onze jeugdopleiding. Doordat hij de coördinatie zal gaan doen voor alle prestatieve teams vanaf de JO13-1 tot en met Wittenhorst 1, kan hij de optimale afstemming en doorstroming waarborgen. Daarnaast maakten we onlangs bekend dat Remco Arts na afloop van dit seizoen afscheid zal nemen bij de JO19-1 om zijn eerste stappen te gaan maken als hoofdtrainer binnen het seniorenvoetbal.

De afgelopen weken heeft de technische commissie meerdere gesprekken gevoerd met verschillende trainers voor de vrijgekomen posities. Met trots kan de club dan ook de volgende invulling van trainers bekend maken:

• Wittenhorst 1: Sjoerd van der Coelen (derde seizoen)
  • Wittenhorst VR1: Richard van Cleef (tweede seizoen)
  • Wittenhorst O23-1: Leon Theuws
  • Wittenhorst JO19-1: Jerino Lekatompessy (nu JO17-1)
  • Wittenhorst JO17-1: Joep Konings
  • Wittenhorst JO15-1: Sander Rambags (derde seizoen)
  • Wittenhorst JO13-1: Willem-Jan van Rens (momenteel Technisch Coördinator Middenbouw)

Zoals hierboven valt te lezen, verwelkomen wij Leon Theuws en Joep Konings als nieuwe trainers binnen de (jeugd)opleiding van Wittenhorst. Leon is momenteel bezig aan zijn derde seizoen als hoofdtrainer van de JO19-1 van sv Blerick en heeft daarnaast ook een verleden bij deze club als hoofd jeugdopleiding en trainer van het eerste elftal. Ook is hij tot voor kort scoutingscoördinator en talentcoach geweest bij de KNVB voor de regio Zuid. Daarnaast heeft hij in zijn actieve carrière gevoetbald bij sv Panningen en Blerick.

Joep is een jonge, enthousiaste trainer die momenteel hoofdtrainer is van de JO19-1 van FCV-Venlo. In het verleden is hij dit ook geweest bij HBSV en was hij hier ook assistent-trainer van het eerste elftal. Daarnaast heeft hij, gedurende zijn stage om zijn trainersdiploma’s te halen, stage mogen lopen binnen de jeugdopleiding van VVV-Venlo.

We willen Leon en Joep via deze weg alvast van harte welkom heten bij RKsv Wittenhorst. Voor de start van het nieuwe seizoen zullen zij zich nog uitgebreider voorstellen op onze website.

Trainer van het eerste elftal, Sjoerd van der Coelen, verlengde vorig jaar zijn contract met twee seizoenen en zal dus ook aankomend seizoen voor de groep staan. Richard van Cleef gaat op voor zijn tweede seizoen als trainer van de VR1 en Jerino Lekatompessy schuift aankomend seizoen door van de JO17-1 naar de JO19-1. Sander Rambags is ook aankomend seizoen trainer van de JO15-1 en Willem-Jan van Rens keert terug als trainer binnen de jeugdopleiding en zal de JO13-1 onder zijn hoede nemen.

We zijn blij dat we in zo’n vroeg stadium overeenstemming hebben kunnen bereiken met alle personen en hiermee op tijd duidelijkheid scheppen. We kijken uit naar een prettige samenwerking en hopen dat alle trainers bij Wittenhorst een platform krijgen wat hen verder helpt in hun persoonlijke en professionele groei als mens en als trainer.

Technische Commissie RKsv Wittenhorst