Overzicht jeugdteams zaterdag 7 mei

7 mei 2023

De laatste weken van de competitie zijn aangebroken. Hierbij een wedstrijdverslag van enkele van onze jeugdelftallen. Wil jij ook jouw wedstrijdverslag aanleveren voor op de website? Dat kan! Deze kun je mailen naar onze communicatiecommissie

Wittenhorst JO17-1 - MMC Weert JO17-1: 2-1

Met nog drie wedstrijden te gaan in de strijd om de 2e plek moest er vandaag gewonnen worden.

Alle ingrediĆ«nten waren aanwezig voor een mooie strijd met MMC Weert. Buiten de geblesseerde Thijs was de gehele selectie gereed voor de wedstrijd. De 1e helft verliep niet geheel volgens plan. De opdracht werd door het team niet zoals besproken uitgevoerd en daardoor kwamen we er niet goed doorheen. Echter net voor rust was het Sam die op aangeven van Sven de 1-0 tegen de touwen ramde. Na de pauze werd het strijdplan iets aangepast en beter uitgevoerd, wat al snel resulteerde in de 2-0 van DaniĆ«l. Hij schoot de bal van dichtbij hoog tegen de touwen. Hierna lieten we het na om MMC verder pijn te doen en na slordig balverlies werd de eindstand bepaald op 2-1. Een terechte overwinning die nog steeds zicht geeft op plek 2 in de strijd om promotie.

Helden JO15-1 - Wittenhorst JO15-1: 3-2

De gifbeker moet helemaal leeg voor onze JO15-1. Afgelopen zaterdag tegen directe concurrent Helden werd onze JO15-1 beroofd van een resultaat. Tegen een fysiek Helden had Wittenhorst het lastig om echt in het spel te komen. Maar er werd ook niets weggegeven door felheid en de juiste instelling. Het ging gelijk op. Rust 0-0. Een foutje bij uitverdedigen zorgde dat Helden de 1-0 kon maken. Het duurde even, maar via een counter scoorde Soulayman de gelijkmaker. Drie minuten later maakte hij ook de 1-2 door een mooie dribbelactie. Helden reageerde snel met de 2-2. Een terechte gelijkspel. Maar in de allerlaatste minuut gooide de scheid roet in het eten door een zeer twijfelachtige penalty te geven. Resultaat 3-2 voor Helden en weer geen resultaat voor de JO15-1. Volgende week maar rechtzetten in de derby tegen Sparta.

Natuurlijk kwamen de senioren ook in actie. Lees hier de verrichtingen van deze teams.

Wat verder opviel:

• Een klinkende overwinning voor Wittenhorst JO19-2 tegen Maasduinen JO19-1: 8-0. Een kampioenschap behoort hierdoor nog altijd tot de mogelijkheden.
  • Wittenhorst JO12-3JM speelde spectaculair gelijk tegen VCA JO12-1: 4-4. Heel knap, omdat de tegenstander koploper is in de competitie.