De Vrijwilliger Vrijdag: Eugenie Dings

27 juli 2018

Gedurende de zomerperiode is het weer tijd voor een reeks vrijwilligers die op vrijdag vertellen over hun rol binnen de club, wat RKsv Wittenhorst zo bijzonder maakt en waar we aan moeten blijven werken. Deze week de beurt aan Eugenie Dings: afgelopen seizoen leider bij de JO15-3 en aankomend seizoen van de MO19-1.

Eugenie is 52 jaar en sinds 2004 woonachtig in Lottum. Ze is getrouwd met Marc Vergeldt en moeder van 3 kinderen: René (19), Stan (17) en Jolein (13 jaar). Daarnaast is ze samen met haar partner ondernemer. Ze runnen een internationaal adviesbedrijf in de glastuinbouw en zijn medeaandeelhouder van een tuinbouwbedrijf in Minnesota (VS). Zelf heeft ze nooit gevoetbald; ze doet aan spinning en mountainbiken.

Eugenie: “Mijn dochter Jolein is in 2010 begonnen bij de F-jes. We wonen officieel in Lottum, maar dit is eigenlijk een grensgeval met Melderslo en Grubbenvorst.  De kinderen zijn in Horst naar de kinderopvang en school gegaan. Via vriendjes waar Jolein mee speelde, kwam ze bij Wittenhorst terecht”.

Na een aantal jaar alleen als supporter betrokken te zijn geweest is Eugenie sinds 2016 leidertaken op zich gaan nemen voor het elftal van Jolein. Dit seizoen heeft ze voor de JO15-3 veel taken op zich genomen en sindsdien heeft ze zich ook officieel ingeschreven als lid van Wittenhorst. Voor het nieuwe seizoen komt Jolein in het meidenteam (MO19-1) en gaat Dings verder als leider bij de meiden.

Volgens Eugenie staat de club er goed op: “Een mooie, maatschappelijk betrokken vereniging waar je alle geledingen van de samenleving tegenkomt. Ook belangrijk voor mijn sociale contacten en om feeling te houden met wat er onder de jeugd en in de samenleving speelt. Aangezien ik voor mijn werk juist veelal in het westen van Nederland en in het buitenland zit, tref ik bij Wittenhorst veel  mensen die ik normaal niet veel tegenkom.
Voetbal is voor iedereen. Door de opkomst van het meidenvoetbal groeit ook de betrokkenheid van vrouwen bij Wittenhorst. In de afgelopen jaren waarin Jolein in gemengde teams speelde, zie je dat meiden weerbaarder worden door samen met jongens in één team te spelen”.

“Ik hoop dat Wittenhorst vooral jonge mensen kan leren hoe belangrijk inzet en samenwerken is. De wereld om ons heen verandert steeds meer in een diensteneconomie i.p.v. een maakeconomie en werknemers worden steeds vaker aangenomen op basis van hun mentaliteit. Sport kan hier een belangrijke bijdrage leveren aan de ontwikkeling van jonge mensen”.