Vrienden van Wittenhorst

Of je nu als opa of oma bent jouw kleinkind(eren) iets extra's wilt geven, een ouder die graag wat terugdoet voor de club, of gewoon een superfan bent van Wittenhorst - iedereen kan een Vriend(in) van Wittenhorst worden! Samen streven we naar een warme vriendengroep, waar iedereen welkom is en waar we met onze inzet een positieve impact kunnen maken voor de club en haar omgeving. Word daarom ook vriend(in) van Wittenhorst!

Dit zijn de Vrienden van Wittenhorst

Guus Pennings

Laatste update: 11 april 2024

Hoe werkt het?

• Als vriend(in) ben je lid van een vriendengroep die voor de mensen in en om de club klaarstaan
  • Eens per jaar worden bestedingsdoelen gevraagd en wordt er een shortlist gemaakt door de commissie
  • Als vriend(in) mag je stemmen op bestedingsdoelen waarvan jij vindt dat hulp het hardste nodig is
  • Vrienden doneren 100 euro per jaar, je kunt op elk moment stoppen met Vriend(in) van Wittenhorst zijn
  • Vrienden krijgen een speciale plek in de kantine en de website, als teken van onze diepe waardering
  • Als vrienden gaan we ervoor om minimaal eens per jaar zoveel mogelijk vrienden bij elkaar te krijgen en samen te proosten op de mooie momenten
  • Vrienden doen mee op persoonlijke titel, niet als bedrijf
  • Als vriend(in) ontvang je minimaal elk kwartaal een mail met dingen die we als vrienden mogelijk hebben gemaakt
  • Als vriend(in) kun je aangeven of je ook uitnodigingen wilt krijgen voor evenementen van Wittenhorst
  • Als vriend(in) ben je niet automatisch lid van Wittenhorst
  • Als vriend(in) heb je geen verdere verplichtingen
  • Een vriend(in) is minimaal 18 jaar

Manifesto van Vrienden van Wittenhorst

1. Wij zijn Vrienden van Wittenhorst omdat we geloven dat vriendschap een keuze is, terwijl familie iets is wat je krijgt. In onze liefde voor voetbal en onze trots op de oranje-zwarte kleuren vinden we een gemeenschappelijke band.
  2. Wij zijn Vrienden omdat we overtuigd zijn van inclusiviteit en gelijkwaardigheid binnen onze club. Hier is iedereen welkom. Wij voelen ons betrokken bij onze club en de bredere samenleving om ons heen. Onze rol als verbinders strekt zich uit naar anderen die dezelfde waarden delen.
  3. Wij zijn Vrienden van Wittenhorst omdat onze jaarlijkse bijdrage een verschil kan maken. Het biedt financiële ondersteuning voor zaken waar de reguliere begroting geen ruimte voor heeft. Onze aanpak is open en transparant, waarbij we anderen betrekken bij beslissingen over waar onze hulp het meest nodig is.

De ‘Vrienden van Wittenhorst’ is een particuliere donatie zonder tegenprestatie. Er wordt geen factuur verstuurd en er is btw vrijstelling waardoor jouw 100 euro dus maximaal ingezet kan worden. De vereniging beheert het budget in een voorziening waarbij de Vrienden van Wittenhorst in een jaarlijkse bijeenkomst de besteding bepalen. Wanneer niet de gehele voorziening wordt besteed zullen we deze doorschuiven naar het volgende boekjaar. De penningmeester legt verantwoording af aan de ‘Vrienden van Wittenhorst’ op de jaarlijkse bijeenkomst en aan de kascommissie ter voorbereiding op de algemene ledenvergadering.