Over Wittenhorst

Over Wittenhorst

RKsv Wittenhorst is de grootste voetbalclub uit de gemeente Horst aan de Maas. De vereniging werd op 15 september 1936 opgericht en telt ruim 1000 leden. Sportpark Ter Horst is de thuisbasis van Wittenhorst.

Het sportpark telt vier grasvelden en twee kunstgrasvelden en is gelegen in de Kasteelse Bossen aan de rand van het dorp.  Er is zelfs een heus clublied.

230430_ De warming up_58.JPG

Het eerste elftal speelt in de 4e Divisie C. Naast veldvoetbal is er binnen Wittenhorst ook een afdeling zaalvoetbal/futsal. Er is veel diversiteit binnen Wittenhorst. Zo zijn er zowel heren- als damesteams en gaan prestatief en recreatief voetbal hand in hand. De meeste selectieteams komen uit in de Derde Divisie, Vierde Divisie of de Hoofdklasse. Alle leeftijdsgroepen kunnen er terecht; vanaf de Mini-F tot aan de Veteranen en het Wandelvoetbal.

Wittenhorst is tevens een sociale ontmoetingsplek waar iedereen zich thuis kan voelen. Respect voor een ander is belangrijk binnen de club. De vrijwilligers worden gewaardeerd voor hun inzet en betrokkenheid bij Wittenhorst. Wittenhorst neemt in de Horster gemeenschap een belangrijke plaats in en wil uitgroeien tot een regioclub met sportieve en maatschappelijke ambities. Zo draagt Wittenhorst bij aan de ambitie van de gemeente Horst aan de Maas om in 2025 de gezondste regio van Nederland te zijn.