Een rondje langs de velden: zondag 5 november 2023

7 november 2023

Naast onze vaandelteams van Wittenhorst, gebeurt er ook van alles in de competities van onze lagere elftallen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste hoogtepunten van het weekend van zondag 5 november.

• Wittenhorst 2 speelde afgelopen zondag de derby thuis tegen SV Venray 5 en won met 2-1. Hiermee staan de oranjehemden, weliswaar met een wedstrijd minder, twee punten boven Venray op een mooie vierde plek met negen punten uit vijf wedstrijden. Zondag staat de uitwedstrijd tegen de hekkensluiter, SV United 3, op het programma.
  • Het 3e elftal van Wittenhorst is de competitie prima begonnen met tien punten uit vijf wedstrijden en het scoort er lustig op los. Afgelopen zondag werd thuis tegen de heren van S.V. Grashoek 3 met maar liefst 5-3 gewonnen en staat daarmee op een mooie tweede plek.
  • De mannen van Wittenhorst 4 hebben helemaal een sterke start van de competitie met maar liefst negen punten uit drie wedstrijden en wisten al vijftien maal het net te vinden. De doelman van de Horstenaren heeft nog altijd een clean sheet en daarmee dus nog geen enkel doelpunt tegen. Zondag werd er uit in Venlo tegen Venlosche Boys 3 gewonnen met 0-4.
  • Wittenhorst 5 speelde afgelopen weekend niet, maar staat momenteel hoog in de middenmoot met negen punten uit vier wedstrijden.
  • Het zesde elftal is eveneens goed aan de competitie begonnen en draait momenteel bovenin mee en staat op een verdienstelijke derde plaats met dertien punten uit zes wedstrijden. Zondag stond de wedstrijd tegen de huidige hekkensluiter op het programma. De oranjemannen kwamen niet verder dan een 3-3 gelijkspel.
  • Op dit moment is Wittenhorst 7 koploper in de 6e klasse, met een gelijk puntenaantal als de nummer twee, vv VOS 3, met dertien punten uit zes wedstrijden en een beter doelsaldo dan de nummer twee. Verleden zondag stond de thuiswedstrijd tegen het Sevenumse Sparta'18 4 op het programma. Deze werd overtuigend met 5-2 gewonnen.
  • Geen wedstrijd voor Wittenhorst 8 afgelopen weekend. De mannen zijn wisselvallig aan het seizoen begonnen met vier punten uit vijf wedstrijden en bevinden zich daarmee op een achtste plek in de competitie. Komende zondag staat de wedstrijd tegen HBSV op het programma, dat nog maar één punt wist te behalen dit seizoen.
  • Ook Wittenhorst 9 speelde geen wedstrijd dit weekend en kent eveneens een wisselvallige start. Het won tweemaal, maar heeft ook al gelijk gespeeld en eens verloren. Het seizoen is nog lang en met 7 punten uit vier wedstrijden, slechts 4 minder dan de koploper, is er nog van alles mogelijk. Zondag de derby tegen Sparta'18 5.
  • Bij Wittenhorst 10 is het stuivertje wisselen vooralsnog dit seizoen. Het won drie keer, maar verloor ook al drie keer en heeft dus negen punten uit zes wedstrijden en bevindt zich daarmee als vijfde op de ranglijst. Afgelopen zondag won het nog nipt met 5-4 thuis tegen Oostrum 4. Er wordt voldoende gescoord, maar de oranjehemden krijgen ze ook eenvoudig tegen.