Goes is wederom spelbreker

25 mei 2017

Met vertraging kwam Wittenhorst in Goes aan. De file was er oorzaak van dat de wedstrijd pas om 15.00 uur kon aanvangen. Wittenhorst kwam behoorlijk uit de startblokken. Goes had dan wel een licht veldoverwicht maar de beste mogelijkheden waren toch voor Wittenhorst. Met twee beste kansen achtereenvolgens van Willem Heijnen (doelman kon het vlammend schot pareren) en even later waren twee gevaarlijke schoten die net over gingen. In deze fase had Wittenhorst een voorsprong moeten nemen.

Na de pauze begon de thuisclub energieker en creëerde enkele gevaarlijke aanvallen. De Wittenhorst-achterhoede gaf geen krimp. Hierna kwam Wittenhorst weer beter in de wedstrijd. Het manco toen was dar de eindpass niet voldoende werd uitgevoerd.  Het was toen te zien dat beide ploegen voor de winst gingen en daardoor werd er veel ruimte weggegeven. De ploeg die er het beste mee om ging was Goes. In de 65e min. werd er op het middenveld balverlies geleden en hiervan kon Steve Schalkwijk profiteren, 1-0. Wittenhorst probeerde met alle macht de gelijkmaker te forceren. Toen was Goes weer de lachende, die wederom met een snelle uitbraak de 2-0 liet aantekenen en was de strijd gestreden. Althans dat scheen. Wittenhorst ging in de resterende tijd er nog vol tegenaan. Een mooie aanval via Rob Zanders werd in of net buiten de 16 met een overtreding tot staan gebracht. De vrije trap ging over.

Wittenhorst ging door en kreeg de beloning door een doelpunt van Bart Spreeuwenberg . Via een mooie doorsteekbal van Michiel Hanssen kon Bart slim intikken, 2-1. Met nog meer elan ging Wittenhorst op zoek naar de gelijkmaker, wat dan penalty's zou opleveren welke ploeg naar de finaleronde zou overgaan. Deze mogelijkheid kreeg Wittenhorst in de blessuretijd 2x. Wederom via Bart Spreeuwenberg waren die mogelijkheden er zeker. Met volle overtuiging probeerde hij de bal van dichtbij in te schieten. Echter zijn schot werd op de doellijn gekeerd. Weg penalty's. Maar de ploeg kon met opgeheven hoofd het veld verlaten. Wittenhorst kon met grote voldoening terugkijken op deze drieluik. In de hol van de leeuw net met 2-1 verliezen is geen schande.

OI000610.jpg

OI000739.jpg