Handel schakelt Wittenhorst 1 uit

10 april 2023

De droom van Wittenhorst is door een negatieve instelling uiteengespat. We wisten dat onze tegenstander het karwei geheel anders aanpakte. Met de agressiviteit van Handel wisten de Horstenaren er niks tegenover te stellen. Het was maar afwachten wanneer de tegenstanders een fout zou maken. De Brabanders hanteerden heel graag het schot en daarmee waren ze enkele keren gevaarlijk.

Als Wittenhorst een beetje aanzette was het duidelijk dat er snel een doelpunt zou vallen. Dit gebeurde in de 40e min. Tenslotte kon Willem Heijnen dankbaar profiteren van een treuzeling en het stond 0-1. De ruststand werd dit niet. Een bijval voor Handel kwam er toen de scheidsrechter voor een buitenspel niet affloot: 1-1. Nu wel rust.

Wittenhorst kwam na de rust furieus opzetten. Meteen in de 48e min. liet Daan Verlijsdonk een voorzet los op het hoofd van Tom Spreeuwenberg. Hij knikte beheerst in 1-2.
De wedstrijd ging gezapig verder. Wittenhorst dacht met dit voetbal de buit binnen te hebben. Maar enkele minuten voor tijd kwam Handel wel fortuinlijk langszij. Vlak voor tijd kon de thuisclub gelijkmaken (2-2).

Dan wordt het dus penalty’s schieten. De gelukkigste wint zeggen ze altijd. De spanning was te snijden. Tot 3-3 ging alles gelijk op. Dion van Horne schoot over en Handel maakte geen fout (5-4). Dus Wittenhorst moet door het lichtzinnige spel zich gaan herpakken voor de komende thuiswedstrijd tegen het versterkte EHC.

Wittenhorst 1:
Ravi Arts, Tom Driessen (Jelle Janssen), Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Koen Jenniskens, Daan Verlijsdonk, Giel Beurskens (Martijn van Ooijen), Willem Heijnen, Tom Spreeuwenberg, Joost van Rensch.

Wittenhorst 8 wist eerder vandaag in Kessel de laatste vier te bereiken van het bekertoernooi. Een verslagje van deze wedstrijd is hier te lezen.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 heeft in drie dagen twee wedstrijden afgewerkt. Afgelopen zaterdag werd er met 2-0 verloren van het America. Op Tweede Paasdag werd deze nederlaag echter weggepoetst met een klinkende 5-1 overwinning op het tweede elftal van Oostrum. Door deze overwinning blijven de oranjehemden keurig meedraaien in de top van de competitie.
  • Net als ons tweede elftal werkte ook Wittenhorst 6 twee wedstrijden af in drie dagen. De mannen draaiden de resultaten juist om: afgelopen zaterdag werd er nipt met 2-1 gewonnen van het derde team van EWC '46 uit Well, waar er vandaag met 3-0 werd verloren van de koploper: ZSV 6 uit Zeilberg. Ons zesde elftal blijft hiermee een prima middenmoter.
  • Wittenhorst 7 liet op eigen veld niets heel van het vierde elftal van VVV '03: 9-1. Mede door deze monsterscore staan de kameraden voorlopig op een gedeelde eerste plek, al heeft favoriet vvVOS nog aardig wat wedstrijden tegoed.