“Leertuin” kookt voor vrijwilligers Wittenhorst

5 september 2016

De “Leertuin” is een samenwerkingsverband  tussen de Gemeente Horst aan de Maas, de Bosgroep Horst, uitzendbureau Adecco en Cita Verde Bedrijfsopleidingen. Een traject ontwikkeld waarbij werkzoekenden, waaronder ook een aantal statushouders, onder leiding van Joop Zanders, gedurende een aantal maanden in de Kasteelsche  Bossen aan de slag gaan om door middel van slimme verbindingen uiteindelijk definitief bij een werkgever aan de slag te kunnen gaan. De eerste resultaten van de Leertuin zijn uitstekend te noemen. De standplaats van de Leertuin is op Sportpark Ter Horst.

De saamhorigheid in het team is groot. Naast het werken worden ook andere verbindingen gelegd. Zo werd vandaag, 5 september, door een drietal deelnemers van de “Leertuin” voor de vrijwilligers  van Wittenhorst een Arabische maaltijd verzorgd. Een erg leuk initiatief dat door vrijwilligers van RKsv Wittenhorst enorm werd gewaardeerd.

IMG_2015.JPG