Miraculeuze ontsnapping Someren

2 oktober 2016

Wittenhorst beleefde tegen Someren een zeldzame ontmoeting. Een fantastische start leverde binnen 16 minuten een comfortabele 3-0 voorsprong op. Doelpunten van achtereenvolgens Rob Zanders, Willem Heijnen en Rob Zanders zorgden voor dit huzarenstuk. Alles lukte toen, er werd fantastisch gespeeld. Maar wat er nadien gebeurde was eigenlijk niet te beschrijven. Het foutenfestival stak de kop op. Wie gedacht zou hebben dat de ruststand aanbrak met 3-2 kon dit niet voor waarheid aangenomen hebben. Een afstandsschot en een toegekende penalty waren hier debet aan.

Na de pauze had een revancherend Wittenhorst verwacht, maar niks van dit alles. Er zat geen enkele drive meer in de ploeg. De grootste tegenvaller ontstond toen een groot misverstand en geen enkele concentratie voor de gelijkmaker zorgde. Doelman John Tissen kwam uit de goal en tot grote hilariteit vloog de bal over de uitkomende doelman in het doel, 3-3.

Deze uitslag voelde voor de thuisclub als een nederlaag. In voetbal is dus nooit iets zeker.

Verdere uitslagen selecrtieteams

We hadden gedacht dat Wittenhorst 2 na enkele fraaie zeges vandaag voor een verder succes zouden kunnen zorgen. Helaas, er werd met de minst kleinste zege verloren van SSS'18 2. Een dikke streep door de rekening dus.

Het Vrouwen-team verloor thuis met 2-6 van de dames van OVCS. Dames, er komen best nog mogelijkheden.

Wittenhorst O19-1

Vandaag de thuiswedstrijd tegen laagvlieger Olympia uit Boxmeer. e spelers hadden volgens mij het idee van “dat doen we wel even”. Het was een rommelige eerste helft waar in we matig, slordig en veel te gejaagd speelden. Snel vergeten.
2e Helft zag er beter uit en daarin kwamen we ook iets meer aan het voetballen. Na een actie van Jeffrey kwam de bal voor de voeten van Stijn die van dichtbij kon binnen frommelen. Olympia kon weinig gevaar stichten maar er zou eens een balgunstig vallen voor hun? Het was zaak om snel de 2-0 te maken zodat de wedstrijd op slot kon. We moesten toch wachten tot de 84e minuut. Jeffrey werd in de zestien onderuit gehaald en de bal ging op de stip. Luc schoot de bal hard in de benedenhoek waardoor de eindstand bepaald was, 2-0.