Nipte overwinning JO19-1

15 april 2024

Onze JO19-1 won afgelopen zaterdag met 2-1 van Scharn, de nummer 10 van de 3e divisie. Gezien de omstandigheden een meer dan prima resultaat.

Twee spelers van JO19-1 gingen deze dag mee met Wittenhorst 1 naar Goes. Hierdoor waren er nog maar 10 fitte spelers beschikbaar. De JO17-1 bood uitkomst: drie spelers sloten net vóór de aftrap in Maastricht aan, zij hadden eerder op de middag wel al 80 wedstrijdminuten in de benen.

De eerste helft was Wittenhorst in beginsel sterker. Snel genoeg wist Gabor mede spits Kayeal in stelling te brengen: 0-1!  Daarna ging het redelijk gelijk op, zonder al te grote kansen. In de tweede helft had ons team het lastig en had Scharn duidelijk het veldoverwicht. Ze kregen dan ook meerdere kansen, maar onze keeper Giel kon lang de nul houden. Een van de weinige kansen voor onze oranjehemden in de tweede helft was wel raak: middenvelder Sam scoorde tien munten voor tijd fraai. Hierdoor was er eindelijk een veilige marge van twee goals. In de blessuretijd wist Scharn dan wel eindelijk te scoren. Gelukkig kwam deze goal te laat: drie hele belangrijke punten  gingen mee in de tas naar Horst!

Door deze overwinning blijft het team in de race voor plek 1. Met nog drie wedstrijden te gaan is de achterstand nog één punt op koploper VOAB. Volgende week de eerste ‘finale’, thuis tegen Nuenen.