Periodekampioen Goes maat te groot voor Wittenhorst

5 november 2023

Wittenhorst 1 is zijn ongeslagen status op sportpark Ter Horst kwijt. Koploper Goes uit de provincie Zeeland was een maat te groot: 0-4. Door deze klinkende overwinning pakten de bezoekers tevens de eerste periodetitel.

Voorafgaand aan de wedstrijd gaf trainer Van der Coelen in De Limburger al aan een zware kluif te verwachten aan de nummer 1: „Goes is een ploeg met veel ervaring. Een aantal jongens heeft betaald voetbal gespeeld. Er zijn wel zes of zeven spelers met scorend vermogen en verder is het een heel goed georganiseerd elftal", vertelde de hoofdtrainer eerder deze week.

Achterstand

Goes, getraind door voormalig profvoetballer Dennis de Nooijer, liet er op het kunstgrasveld geen gras over groeien. Al na tien minuten kwamen de bezoekers op voorsprong:  een schot van Renzo Roemeratoe werd van richting veranderd en belandde links in de hoek onbereikbaar voor Roel van Rens: 0-1. In het vervolg waren de kansen ook voor de blauwbroeken, maar Van Rens bleek meerdere keren een sta-in-de-weg.

Gevaarlijke corners

Na een half uur creëerden de oranjehemden hun eerste kans: Joost van Rensch miste echter en werd vervolgens ook afgevlagd wegens buitenspel. Na een gevaarlijk schot van Daniel Wissel (knappe redding Van Rens), forceerde de thuisploeg enkele gevaarlijke corners. Uit één van deze kansen wist Ruben Peulen bijna te scoren, ware het niet dat doelman Lentink diens inzet via de lat overtikte. Pal voor rust verdubbelde Erwin Franse de score: met een zondagsschot zette hij de bezoekers op een verdiende 0-2 voorsprong.

Dip

In de tweede helft kregen de gastheren een grote kans op de aansluitingstreffer, maar Van Rensch zag zijn schot door de doelman tot corner verwerkt worden. Na ruim een uur spelen werd de wedstrijd beslist: een voorzet van Claude de Smit werd binnengekopt door Sjoerd Verhulst. Enkele minuten later werd de vierde treffer van de dag een feit, nadat invaller Traas afrondde. De bezoekers pakten hiermee meer dan verdiend de periodetitel, waarvoor de felicitaties.

Wittenhorst zit even in een dip: uit de laatste vier wedstrijden werd één punt gepakt. De top-vier moet in ieder geval voorlopig losgelaten worden. Volgende week wacht er kans op eerherstel, wanneer de Horster manschappen op bezoek gaan bij Juliana '31 in Malden, de voormalige club van middenvelder Daan Verlijsdonk.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Ruud Meijers (46. Koen Jenniskens), Dion van Horne, Ruben Peulen; Jeffrey Rijkers, Daan Verlijsdonk (64. Luc van Kuijck), Nick Driessen, Bono Wijnhoven (79. Tom Spreeuwenberg); Joost van Rensch (79. Mats van Biljouw), Giel Beurskens (79. Willem Heijnen), Jeroen Verkennis.