Titel kan Zaal 1 niet meer ontgaan!

27 maart 2013

In een directe confrontatie met de nummer 2 Helden heeft Zaal 1 afgelopen maandag in thuishaven De Berkel zich in een boeiend schouwspel verzekerd van een hernieuwd kampioenschap. Officieel moet er nog minimaal 1x gelijk gespeeld worden om kampioen te worden. Maar met nog 3 wedstrijden te gaan mag dat geen probleem zijn. Op maandag 8 april thuis tegen BZVV kan Zaal 1 zich dus officieel tot kampioen kronen.

Maar eerst terug naar afgelopen maandag…

De wedstrijd begon zoals bij de eerdere onderlinge confrontatie dit seizoen. Een beter en feller Helden. De eerste 15 minuten was Helden duidelijk de bovenliggende partij. Een gebrek aan felheid en afspraken zorgde ervoor dat Helden na 15 minuten op een verdiende voorsprongstond van 2-0. Helden overtroefde Wittenhorst op alle fronten. Gelukkig leken de Oranjehemden te beseffen dat vandaag een slag geslagen kon worden en plots begon er een verbetenheid te komen die er de eerste 15 minuten nog niet was geweest.

Het was niemand minder dan Das Futsalphantom (Peter) die, jaja, met zijn bekende draai om de as de Helden verdediging in de luren legde en in de 20st minuut de aansluitingstreffer scoorde. Vanaf dat moment begon Zaal 1 de wedstrijd te domineren. Enkele seconden voor het rustsignaal zorgde Daan voor de 2-2 met de mooiste goal van de avond (en waarschijnlijk een van de mooiste van het seizoen). Vanaf rechterkant middenlijn schoot Daan met een snoeihard schot de bal precies in de rechterkruising. Verdediging, doelman en zelfs Wittenhorst verbouwereerd achter latend (werkelijk een beauty!).

RUST

Na rust bleef Wittenhorst de bovenliggende partij en had gedurende het begin van de tweede helft de trekker definitief over moeten halen, de goals bleven helaas uit. Uiteindelijk was het toch aan Vincent om via een combi met Dorian pal voor de keeper de 3-2 voorsprong binnen te schieten. Het spel golfde vervolgens flink op en neer, met voor beide teams de nodige kansen. De laatste 5 minuten kwam Zaal 1 nog enkele malen goed weg. De verdediging moest enkele malen flink aan de bak maar met name Gijs zorgde in die fase met enkele sublieme reddingen dat de 3 punten verdiend in Horst bleven. Zaal 1 kan zich daardoor, zoals in het begin al aangehaald, gaan opmaken voor de kampioenswedstrijd op maandag 8 april thuis tegen BZVV.  Daarna mag de champagne gaan knallen en het bier rijkelijk vloeien!