Voorbeschouwing competitiestart selectieteams

20 september 2017

Verslag bekerwedstrijd Wittenhorst JO14-1 en voorbeschouwing competitiestart selectieteams

Wittenhorst JO14-1 wint derby in Venray: 1-3!

De ploeg van Peter Rijs heeft het goede voorbeeld van de JO17-1 gevolgd door in de beker de altijd spannende derby tegen SV Venray JO14-1 met een overwinning af te sluiten. Dinsdagavond om 19.00 u. startte de wedstrijd en al vanaf het begin namen de Horstenaren het heft in handen. Na twintig minuten voetbal sneed Omar Katolo naar binnen, speelde twee man uit en bleef uiterst kalm in de afronding: 0-1. Een aantal minuten later volgde een prima dieptebal van Tom Driessen op Jop Brugman, die beheerste afrondde: 0-2. Na rust nam Venray het initiatief wat over en hield Jens zijn ploeg enkele keren op de been. Vervolgens namen de oranjehemden het initiatief weer over en uit één van de kansen tikte Jules van Eijs de bevrijdende 0-3 binnen. Dat de Venraynaren vlak voor tijd de eer redde, mocht de pret niet drukken. Nu is het afwachten of concurrent Venlosche Boys een grote uitslag neer kan zetten; afhankelijk van hun resultaat wordt bepaald of onze JO14-1 zich gaat plaatsen voor de volgende ronde.

Voor Wittenhorst JO19-1 start aankomende zaterdag om 14.30 u. de competitie in Maastricht, waar RKVVL/Polaris JO19-1 haar terugkeer in de Hoofdklasse gaat vieren. De afgelopen seizoenen kwam deze ploeg telkens uit in 1e klasse. Met een aantal jongens die vanuit de JO17 zijn overgekomen en de poulewinst van de beker in het achterhoofd, kunnen de mannen van Marcel Rooijmans in Zuid-Limburg fris aan de start verschijnen. Veel succes!

Onder hoede van Kevin van den Berg gaat Wittenhorst JO17-1 eindelijk weer op divisieniveau uitkomen. De rentree in 4e divisie zal gevierd worden in een thuiswedstrijd tegen het eveneens gepromoveerde WODAN JO17-1, afkomstig uit Eindhoven. Deze ploeg beschikt volgens insiders over een getalenteerde groep waarbij de verwachtingen hooggespannen zijn. Onze JO17-1 kan daar tegenover stellen dat men de bekerpoule zonder tegendoelpunten is doorgekomen en afgelopen zaterdag rivaal Venray JO17-1 vijf doelpunten aansmeerde. Al met al belooft het meteen een echte kraker te worden. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 15.15 u: Wittenhorst JO17-1 – WODAN JO17-1!

Wittenhorst JO15-1 kan eveneens terugkijken op een tot dusver geslaagde bekercampagne met 24 doelpunten voor en 0 tegen. Het echte werk gaat a.s. zaterdag beginnen in Asten, waar de derde divisionist op bezoek gaat bij NWC. De eveneens in het oranje spelende Brabanders hebben net als de Horstenaren enkele flinke klappers gemaakt in de beker. Het belooft dan ook een echte test te worden voor de ploeg van Richard Kleuskens. Na een aantal kampioenschappen op Hoofdklasse of 1e klasse niveau mag deze ploeg zich nu gaan meten met een nóg hoger niveau. Succes mannen!

Voor Wittenhorst JO14-1 staat na de bekerzege op Venray een bijzonder avontuur te wachten: voor het eerst komt deze leeftijdscategorie uit in een regionale Hoofdklasse, waarin tegen veel Brabantse ploegen zal worden gespeeld. De eerste test is zelfs tegen een ploeg uit Gelderland: Nivo Sparta komt a.s. zaterdag op bezoek om tegen 11.00 u. de competitie af te trappen. Nivo Sparta heeft geen al te beste generale achter de rug: alle drie de bekerwedstrijden gingen verloren, o.a. tegen competitiegenoten FC Engelen en FC Emplina. Desondanks mag op dit niveau geen enkele tegenstander onderschat worden en belooft het zaterdag een prachtige partij te worden. Komt dat zien!

Onder leiding van Willem-Jan van Rens begint Wittenhorst JO13-1 aan haar tweede seizoen in derde divisie. Na de tweede plaats van vorig jaar beloofd de nieuwe lichting weer een spannend seizoen te wachten. Te beginnen met een thuiswedstrijd tegen Scharn JO13-1 uit Maastricht. Beide categorieën speelden vorig jaar ook in dezelfde competitie tegen elkaar: de Horstenaren waren toen tweemaal succesvol. Komt dat zien om 10.30 u op Sportpark Ter Horst!

Na de ruime bekerzege op Rood Wit wist Wittenhorst JO12-1 zich als poulewinnaar te plaatsen voor de volgende ronde van de beker. De ploeg van Jan Beijers gaat a.s. zaterdag haar Hoofdklasse debuut maken in Sint-Oedenrode tegen Rhode/Van Stiphout Bouw JO12-1. Deze ploeg maakte indruk door haar bekerpoule zonder puntverlies te winnen. Achtereenvolgens Brandevoort, UDI’19/CSU en Gemert JO12-1 werden verslagen. De eerste competitiewedstrijd belooft dus meteen een ware clash te worden. Veel succes dames en heren!