Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 7 oktober 2017

4 oktober 2017

Wittenhorst JO19-1 en JO17-1 gaan op zoek naar hun eerste zege!

Na het jammerlijke verlies tegen Volharding krijgt onze JO19-1 tegen hekkensluiter FC Oda JO19-1 een uitgelezen kans om in de derde speelronde de eerste driepunter bij te kunnen schrijven. De ploeg van Marcel Rooijmans wil dit seizoen hoge ogen gooien, echter met één punt uit twee wedstrijden mag de start stroef worden genoemd. De taak dus om a.s. zaterdag in Weert de drie punten mee te nemen. Heel veel succes mannen!

De mannen van Wittenhorst JO17-1 krijgen een herkansing om van de nul af te komen. Na het verlies tegen WODAN van anderhalve week geleden, speelt de ploeg van Kevin van den Berg om 15.15 u. op Sportpark Ter Horst tegen Sportclub Irene JO17-1. De tegenstander uit Tegelen beleeft een valse start en staat met ‘nul uit twee’ onderaan in de vierde divisie. De Horstenaren zullen dus een tegenstander ontvangen die gebrand zal zijn om de eerste punten bij te kunnen schrijven. Het wordt vast en zeker een heel spannende strijd; komt dat zien!

Nu de mannen van Wittenhorst JO15-1 de eerste punten binnen hebben, is wat dat betreft de druk van de ketel. Na de moeizame, maar terechte overwinning op Scharn, wacht aankomende zaterdag een uitwedstrijd bij Rood Wit ’62. De ploeg uit Helmond wacht nog op haar punten na twee opeenvolgende nederlagen. Ook wachten de Helmondenaren nog op hun eerste doelpunt. De taak voor de mannen van Richard Kleuskens en Peter Christiaens om de top te gaan bestormen. Veel succes!

Na de nederlaag tegen het sluwe en effectieve UNA, staat er voor Wittenhorst JO14-1 een thuiswedstrijd op het programma tegen Unitas ’59 uit Eindhoven. De ploeg van Peter Rijs wist vorig jaar in de O13 categorie nipt boven de Eindhovenaren te eindigen. De tegenstander begon met een thuisnederlaag tegen ODC en vorige week speelde men met 3-3 gelijk bij Nivo Sparta. De kans voor de Horstenaren om het puntenaantal op te krikken naar zes. Met de spannende duels van vorig jaar in het achterhoofd belooft het aankomende zaterdag weer een echte kraker te worden. Komt dat zien om 11.00 uur op Sportpark Ter Horst!

Het Wittenhorst JO13-1 van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres is trotse medekoploper in 3e divisie D. Na zeges op Scharn (3-0) en VVV-Venlo (1-3) wacht de Horstenaren aankomende zaterdag een thuiswedstrijd tegen SV Brandevoort, dat net als de oranjehemden ook de volle buit heeft. Eén zwaluw maakt nog geen zomer, maar dat beide ploegen goed begonnen zijn zou wel eens kunnen betekenen dat ze elkaar weinig ontlopen. Het maakt deze wedstrijd dan ook zeer interessant om te bekijken hoe de krachten zijn verdeeld. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 10.30 uur!

De dames en heren van Wittenhorst JO12-1 beginnen met de week beter te voetballen. Hoewel de ploeg van Jan Beijers nog geen punten heeft, spat het plezier er vanaf en herkent de trainer ook de verbeteringen. Aankomende zaterdag wacht er opnieuw een zware tegenstander: om 11.00 uur zal er in Zeelst worden afgetrapt tegen de leeftijdsgenoten van UNA. De Brabanders zijn met zes punten uit twee duels goed begonnen en hebben daarnaast al zeven keer gescoord. Deze wedstrijd wordt hoe dan ook weer een goede leerschool voor de jonge ploeg; de drie punten komen in ieder geval steeds dichterbij. Veel succes!