Voorbeschouwing Wittenhorst 1 - Bekkerveld

11 februari 2019

Beste sportvrienden,

Na een puike overwinning (1-3) op directe concurrent Chevremont staat komende zondag wedstrijd nummer 13 op het programma. Het Heerlense Bekkerveld komt op bezoek op Sportpark Ter Horst. Een tegenstander die we de afgelopen seizoenen veelvuldig tegenkwamen in competitieverband en vorig seizoen zelfs ook nog in de halve finale van de beker.
Beide teams bivakkeerden steevast in de (sub)top van de ranglijst en gaven elkaar weinig toe in de onderlinge confrontaties.

Dit seizoen liggen de verhoudingen in de stand iets verder uit elkaar. Waar Wittenhorst wederom goed meedraait in de bovenste regionen, vecht Bekkerveld voornamelijk om nacompetitievoetbal voor degradatie te ontlopen.
Zoals benoemd speelt de Horster ploeg een inmiddels herkenbaar seizoen. Mooie overwinningen worden nog iets te vaak afgewisseld met een mindere dag. Een 4e plek is op dit moment de tussenbalans, waarbij de achterstand op koploper EHC 5 punten, met één wedstrijd minder, bedraagt.

De ploeg van trainer Dick (Cooky) Voorn behaalde 13 punten uit 15 gespeelde wedstrijden. Het feit dat het de minst scorende ploeg is, legt meteen het grootste manco bloot. De blauwwitte zebra’s verloren afgelopen zondag in de slotfase met 0-1 van streekgenoot Venray en door de winst van Venlosche Boys werd de voorlaatste plaats overgegeven aan Bekkerveld. Alleen De Valk (5 punten) heeft tot dusver minder punten behaald.

De heenwedstrijd eerder dit seizoen leverde een 0-1 overwinning op voor Wittenhorst. Een prachtige vrije trap van spelmaker Michiel Hanssen was doelman Rik Klijn destijds te machtig. Ook aankomende zondag wordt het geen eenvoudige middag. De bezoekers komen met het mes tussen de tanden naar Horst om zo snel mogelijk de degradatiezone te verlaten. Voor ons zaak hierop voorbereid te zijn en met een goede serie het vrije carnavalsweekend in te gaan. Daarna komt er een druk en uitdagend programma aan, waarbij we op twee fronten zo lang mogelijk actief willen blijven. Maar eerst is het zaak om zondag de drie punten in Horst te houden!

Met het mooie lenteweer in aantocht, verwachten we jullie aanstaande zondag weer allemaal te zien!

Met sportieve groet,
Willem Heijnen

Selectie Wittenhorst 1:

1. Sjors Witt, 2. Tom Zanders, 3. Bart Spreeuwenberg, 4. Will Spreeuwenberg, 5. Kevin van Asten, 6. Joost Wijnhoven, 7. Rob Zanders, 8. Joost van Rensch, 9. Marco Daniëls, 10. Daan Verlijsdonk, 11. Willem Heijnen, 12. Stevie Hattu, 13. Bart Zanders, 14. Michiel Hanssen, 15. Dirk Scheres, 16. Joep Beurskens, 17. Ruud Meijers, 18. Thom Derks, 19. Reserve-keeper, 20. Lars Blenckers.

Bijeenkomst: 13.15 uur.