Voorbeschouwing Wittenhorst-Bekkerveld zondag 14.30

4 oktober 2017

Beste sportvrienden,

Na een foutloze maand september, waarin vijf overwinningen in vijf wedstrijden behaald werden, staat komende zondag het duel met RKSV Bekkerveld op het programma.

De ploeg van trainer Dick (Cooky) Voorn wist met 7 punten de volgende bekerronde te halen en startte de competitie met een gelijkspel en een overwinning op twee promovendi.

Tijdens de competitiestart brachten de Heerlenaren een bezoek aan naaste buur Hoensbroek (1-1) en afgelopen zondag sloten ze het thuisduel met Venlosche Boys af met een 2-1 overwinning. Na een moeizame eerste helft werd een 0-1 ruststand door twee invallers omgebogen in een driepunter.

Wij startten de competitie met een 2-1 overwinning op de derde promovendus, Wilhelmina’08. De traditioneel beladen Noord-Limburgse derby tegen Venray stond afgelopen zaterdag op het programma. In een van onze kant goede openingsfase vergaten we onszelf te belonen, waardoor we de tegenstander in leven hielden. Terwijl menig toeschouwer luttele seconden na de rust nog in de kantine stond, bracht Venray de 1-0 voorsprong op het scorebord.

Deze tegenslag kwamen we gelukkig snel te boven. Na een prima steekbal van Marco Daniëls werd Rob Zanders gevloerd binnen het strafschopgebied. Thom Derks tekende zonder twijfel voor de 1-1.

De goede fase van ons zette zich door, waarna ook de verdiende 1-2 volgde (door Willem Heijnen na een fantastische voorzet van Rob Zanders (Red.). Zonder in de problemen te komen, trokken we de overwinning over de streep.

Met de maximale score uit twee duels komen de zebra’s uit Zuid-Limburg op bezoek. De afgelopen drie seizoenen gaven beide teams elkaar weinig toe. Ieder seizoen eindigde één van beide onderlinge ontmoetingen in een 0-0 gelijkspel. Tweemaal trok Bekkerveld aan het langste eind en eenmaal kwamen wij als sterkste uit de strijd. Ook komende zondag belooft het wederom een spannend duel te worden. Bekkerveld draait steevast in de bovenste regionen mee en wil ook dit jaar ongetwijfeld meedoen in de subtop. Hoe sterk de ploeg dit seizoen daadwerkelijk is, valt moeilijk te voorspellen.

De ploeg kende namelijk een ware metamorfose tijdens de zomerstop; 13 spelers zochten hun heil elders en 10 spelers kwamen de gelederen versterken.

Het was mooi om te zien dat Wittenhorst afgelopen weekend zowel binnen als buiten het veld de overhand had in het duel met Venray. Aanstaande zondag betreden wij met dezelfde wedstrijdinstelling als de voorbije wedstrijden het veld. We hopen dat jullie dan ook weer in groten getale aanwezig zijn om samen met ons de goede reeks in oktober voort te zetten.

Tot zondag op Sportpark Ter Horst!

Met sportieve groet,

Willem Heijnen

Selectie:

1 Sjors Witt, 2 Tom Zanders, 3. Bart Spreeuwenberg, 5. Kevin van Asten, 6. Frank Peeters, 7. Rob Zanders, 8. Daan Hendriks, 9. Marco Daniëls, 10. Daan Verlijsdonk, 11. Willem Heijnen, 12. Stevie Hattu, 13. Bart Zanders, 14. Michiel Hanssen, 16. Stan Spee, 17. Dennie Bongers, 18. Thom Derks, 19. John Tissen, 20. Lars Blenckers.

Bijeenkomst 13.15 uur.