Voorstel Vrijdag: Peter Rijs

10 augustus 2017

Onze Voorstel Vrijdag is weer toe aan een volgende ronde. Deze vrijdag de eer aan een trainer die aan een nieuwe uitdaging gaat beginnen bij een nieuwe club: Peter Rijs, trainer/coach van de JO14-1: ‘Ik heb zin om met deze getalenteerde groep aan de slag te gaan’.

Peter is 51 jaar oud en afkomstig uit Sevenum. Hij is getrouwd en heeft twee zoons, welke beiden bij Sparta ’18 voetballen. ‘Zelf heb ik in de jeugd bij Sparta altijd in de eerste selectieteams gespeeld. Toen ik bij de senioren kwam, heb ik in het 2e elftal gespeeld. Ik heb mijn periode als speler vroegtijdig moeten beëindigen wegens blessures’, aldus Peter.

Inmiddels is Peter tien jaar trainer. Zijn trainerscarrière begon toen zijn zoons bij Sparta ’18 begonnen te spelen. De eerste jaren was dit wisselend bij de F- en E groep en afgelopen jaar had hij de JO17-1 onder zijn hoede, welke negende werd in de Hoofdklasse waarin Wittenhorst JO17-1 de titel greep.

De nieuwe uitdaging die Peter bij Wittenhorst zoekt, is om eens bij een andere vereniging te werken en daar als trainer beter van te worden. Peter: ‘Ik ben blij met de kans die Wittenhorst mij geeft. De JO14-1 is een getalenteerde groep die op Hoofdklasse niveau gaat spelen; ik kijk er al naar uit! De doelstelling is om er samen een leuk en leerzaam jaar van te maken. Samen met mijn assistent-trainer Danny van den Berghe ga ik werken aan de techniek en de speelwijze van de jongens van Wittenhorst JO14-1’.

RKsv Wittenhorst wenst Peter van harte welkom bij de club en wenst hem alvast veel succes en plezier toe met zijn nieuwe uitdaging!

Peter_Rijs1.jpg