Wittenhorst 1 niet voorbij Schaesberg

7 oktober 2018

Wat een totale offday het verschil kan uitmaken. De bedoeling voor de thuisclub was hoopgevend. Enkele goede aanvallen met evendito kansen gaven hoop op een positief resultaat.

Echter na dit offensiefje zakte Wittenhorst zwaar terug. Eigenlijk niet te snappen. Een negatieve tussenbalans zat er aan te komen. Dit gebeurde dan ook in de 19e min. Een te gemakkelijk gegeven vrije trap werd onberispelijk door Ryan Schachtschneider achter de vertwijfelende Sjors Witt binnengeschoten, 0-1. Deze tegenvaller bracht het spel van de thuisclub er niet beter op. Willem Heijnen kon nog even de doelman met een kopbal bedreigen.

De ruststand bracht dan ook met deze stand aan. Beide teams konden het spel niet in gunstige zin veranderen.

Na de pauze leek het erop dat trainer Ton Kosterman zijn manschappen tot andere gedachten had gebracht. Er zat weliswaar meer strijd in het spel. Zo kon Wittenhorst meer afdwingen. Een uitval via Thom Derks was de inleiding voor succes. Hij kan met snelheid richting doelman gaan. Deze kon niks anders doen dan binnen de 16 m Thom neerleggen. Hij besloot zelf om de pingel te nemen. Met succes, 1-1.

Wittenhorst kreeg eindelijk de geest. Het ging wat sneller spelen en hierdoor had Schaesberg het moeilijk. Slechts enkele minuten later lag Joost van Rensch aan de basis van de voorsprong. Hij schakelde op rechts de achterhoede uit en kon de bal voor de voeten van MIchiel Hanssen bezorgen. Deze binnentikker leverde de 2-1 op.

Heel vreemd dat de ploeg hierna weer diep terug viel. Mede doordat enkele spelers te kennen gaven om gewisseld te worden scheen Schaesberg het geloof terug te vinden. Wittenhorst liet de tegenstander te gemakkelijk opstomen. Een zwak weggewerkte corner zorgde ineens voor een treffer. Timo Regtop kon heel makkelijk de bal binnenwerken, 2-2.

Deze stand was een domper lid alles wat Wittenhorst was, maar de schuld was wel duidelijk. Dit gebeuren schreeuwt om revanche.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Verlijsdonk, Hanssen,  Daniels, van Rensch (80. Joep Beurskens), Heijnen, Derks (82. Bart Spreeuwenberg).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 10 speelde met 0-0 gelijk tegen DEV Arcen. Niet zozeer opvallend, wel het feit dat Stan Valckx en Luc Nilis bij de tegenstander op het veld stonden.
  • Wittenhorst 5 kwam aan bij Kwiek in Venlo, maar kon al snel haar biezen pakken. De thuisploeg had slechts vijf spelers tot haar beschikking.
  • Wittenhorst 6 wacht nog op haar eerste punten. Vandaag was men dichtbij: Blerick was echter met 4-3 te sterk.