Wittenhorst 1 opnieuw naar de halve finale!

26 maart 2019

In een enerverende wedstrijd werd in de tweede helft het dappere SVME uit Eijsden verslagen. In het eerste deel gebeurde er bitter weinig. De thuisclub had weliswaar het beste van het spel, maar het scoren lukte niet. Zo kregen Thom Derks en Joost van Rensch een dot van een kans om het net te vinden. Doelman Seabra hield het doel echter schoon. De ruststand bleef dus 0-0.

Na de pauze startten de gastheren met meer lef en bezieling. Het team van trainer Koolhof hield voorlopig echter stand. Met enkele wissels trachtte Ton Kosterman de zaken te forceren. Inderdaad waren de oranjehemden hierna nog meer te vinden op de vijandelijke helft. Het verlossende doelpunt hing in de lucht. In de 70e min. werd de dadendrang middels een terecht gegeven penalty beloond. Michiel Hanssen werd bij een mooie slalom neergelegd. Thom Derks mocht aanleggen en dit betekende dan de verlossende 1-0. Even later werd Willem Heijnen neergelegd, maar nu bleef het fluitsignaal (onterecht) achterwege.

In de slotfase drukte de thuisploeg door. De sterk spelende Michiel Hanssen kon uit een corner van Marco Daniels fraai inkoppen: 2-0. Het slotakkoord kwam van de voet van Thom Derks. Een typisch moment van de rappe aanvaller stond in de steigers. Vanaf de middenlinie zag hij de doelman iets voor zijn doel staan. Met een fantastisch schot verraste hij, net als vorig seizoen is Zeilberg, de doelwachter. Net onder de lat verdween de bal in het doel: 3-0.

Hiermee werd een leuke bekerwedstrijd besloten. Het eerste elftal mag zich nu alvast op gaan maken voor de landelijke beker. In de halve finale spelen de Horstenaren op donderdag 25 april thuis tegen Hoofdklasser Groene Ster, dat met 3-1 won van Caesar.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders (62. Hendriks), Joep Beurskens (62. Heijnen), Hanssen, Verlijsdonk, Daniels, Derks, van Rensch