Wittenhorst 1 verliest in Venray

24 maart 2019

De enige echte derby tussen SV Venray en Wittenhorst 1 werd nu een terechte zege voor de thuisclub. Weliswaar was de 3-0 geflatteerd, maar als de oranjehemden de kansen niet benutten en bij Venray goaltjesdief Armend Shala een mooie hattrick scoort dan is het verschil niet moeilijk. Hij stond of vond steeds de juiste positie om een kans te verzilveren.

In het eerste bedrijf vergaten de oranjehemden enkele keren de trekker over te halen. Thom Derks trof bij een corner met het hoofd de lat. Even later kwam Marco Daniels een teenlengte tekort om doelman Sam Stiphout te verschalken. De grootste mogelijkheid  kreeg Joost van Rensch die een voorzet op maat door Thom Derks van dichtbij voor een lege goal overschoot. Geen voorsprong voor de bezoekers. Dit werd wel in de schoot geworpen in de laatste minuut voor Venray toen op het middenveld de bal onnodig werd ingeleverd. Uit een snelle uitbraak was het tenslotte Shala die de bal kon inschieten: 1-0. Tevens rust.

Na de pauze eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Venray had het best verzorgde spel en de ploeg van Ton Kosterman kreeg tot het laatste kwartier de beste kansen. Een gelijkspel werd in de slotfase teniet gedaan toen de thuisclub profiteerde van een mindere periode bij de Horstenaren. Shala was tweemaal een plaaggeest en bezorgde Venray een verdiende zege, maar als.... Zo kon Venray na enkele jaren weer een zege behalen op Wittenhorst 1.  Lichtpunt van deze wedstrijd is de terugkeer van Daan Hendriks in Wittenhorst 1. Hij viel vlak voor tijd in voor Daan Verlijsdonk.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg (69. Meijers), Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Joep Beurskens, Hanssen, Verlijsdonk (86. Hendriks), Daniels, Derks, van Rensch (66. Heijnen).

Wat verder opviel:

• Het crisisberaad van vorige week zaterdag heeft zijn vruchten (nog) niet afgeworpen. De mannen van Wittenhorst 3 blijven hekkensluiter na een 0-3 thuisnederlaag tegen Helden 4. Het glas is halfvol: in november werd er nog een 8-1 nederlaag geleden tegen de bezoekers. De vooruitgang is dus absoluut zichtbaar.
  • Een geweldige zondag voor Wittenhorst 4, dat won op bezoek bij SVEB 2: 0-2. Als kers op de taart won nummer drie Montagnards met liefst 7-4 van nummer 2 Achates, waardoor de Horstenaren nu negen verliespunten minder hebben dan de naaste belager. Mogen we de champagne al klaarzetten?
  • Wittenhorst 5 speelde op eigen veld met 2-2 gelijk tegen de bezoekers van IVO uit Velden. De Horstenaren bleven voor de derde wedstrijd op een rij ongeslagen en staan nog steeds knap derde.
  • Op een zonnig Sportpark Ter Horst heeft Wittenhorst 6 de winningmood helaas niet vast kunnen houden. De bezoekers van Leunen 3 waren met 0-2 te sterk. Maar we moeten het positieve benadrukken: in november werd er met 3-1 verloren, nu kregen de oranjehemden slechts twee tegentreffers. Op hun Instagram-pagina worden de versterkingen voor volgend seizoen om de havenklap gepresenteerd. We kijken nu al uit naar volgend seizoen!
  • De mannen van Wittenhorst 7 beleefden een succesvolle ochtend in Blerick, waar het vijfde elftal van de plaatselijke SV met 4-2 werd verslagen. Koploper VOS verloor, waardoor de oranjehemden nu de minste verliespunten hebben en een eventueel kampioenschap in eigen handen hebben.
  • Wittenhorst 8 speelde vandaag op eigen veld spectaculair met 4-4 gelijk tegen de bezoekers van SV United 4. Gezien de ranglijst een knappe prestatie: de bezoekers staan vijfde en hebben maar liefst tien punten meer.
  • Wittenhorst 9 heeft de kans laten liggen om aan kop te blijven in de Zesde Klasse. In de topper tegen Meterik 3 moesten de oranjehemden de punten in de Meterikse molen laten liggen: 2-0. Niet getreurd, volgende week komen de groenhemden naar Horst en kan er direct revanche worden genomen.
  • De mannen van Wittenhorst 10 speelden een puike pot tegen concurrent VOS, dat met 4-2 werd verslagen. Deze overwinning betekent een voorlopige vierde plek in een sterk deelnemersveld.