Wittenhorst 1 wint eindelijk weer van Susteren

28 oktober 2018

Wittenhorst had nog wat goed te maken tegen Spcl. Susteren, immers vorig seizoen liet het 2x de punten aan Susteren. De oranjehemden startten enthousiast en zeer voortvarend. Binnen 1 minuut lanceerde de doorgebroken Joep Beurskens Rob Zanders, maar zijn voorzet was net niet afgemeten genoeg om Rob de score te laten openen.

Susteren verzette de bakens en na  balverlies op het middenveld kon het bijna de score openen. Het schot wat volgde, belandde tot opluchting van Wittenhorst echter tegen de paal.
De eerste helft leverde een interessant duel op tussen beide, aan elkaar gewaagde, ploegen. Wittenhorst creëerde wat meer kansen, had echter enige moeite met het beheersen van het middenveld. Daardoor bleef er ook steeds dreiging  komen van de Susteren middenvelders en voorhoede.

De gastheren hanteerden veelal de crosspass om gevaar te stichten richting Sjors Witt, de Wittenhorst defensie bleef attent en energiek overeind.
Na de dubbelblanke ruststand werd het concept bij Wittenhorst  wat aangepast en kreeg de oranje-zwarte brigade duidelijk meer grip op de wedstrijd. Het stug verdedigende Susteren hield echter lang stand.  Wittenhorst rook de kansen en trok met veel inzet steeds meer ten aanval.  Rob Zanders was een aantal keren dicht bij de openingstreffer, maar stuitte steeds op de uitstekende doelman óf op een net uitgestoken been.

Na 77e minuten was het dan toch verdiend raak:  een uitstekend gegeven bal  via  Joep Beurskens bereikte Rob Zanders. Deze schermde de bal perfect af, draaide  naar binnen en schoot vervolgens onhoudbaar voor goalie Caessens binnen: 0-1, een echt spitsendoelpunt.

Susteren drong Wittenhorst in het vervolg terug om de gelijkmaker  te forceren. Opnieuw stond de Horster verdediging steeds goed geposteerd.  Wittenhorst kon gaan counteren en via een razendsnelle uitbraak  belandde de bal na 84 minuten  voor de voeten van Rob Zanders. Zijn schot werd geblokt door de Susteren doelman,  de rebound belandde  voor de voeten van  Marco Daniëls. Tegen diens inzet was doelman Caessens  kansloos: 0-2.

De wedstrijd leek gespeeld. Een curieuze bal  leek echter toch voor een wending te zorgen. Een voorzet werd  door Susteren speler Nick Meeuwissen koppend richting doel getransporteerd en belandde  met een rare boog tot verbazing van heel Wittenhorst rechtsboven  onder de lat achter Sjors Witt: 1-2.
Susteren kon hierna niet meer de kracht opbrengen om  Wittenhorst in de resterende minuten nogmaals te verrassen. Integendeel, in  blessuretijd had Marco Daniëls de 1-3 op zijn schoen. Hij mikte echter de bal aan de verkeerde kant van de paal net naast. Dus bleef het bij een zeer verdiende 1-2 zege voor het hard werkende Horster team, dat hierdoor de koplopers mooi in het vizier blijft houden.

77: 0-1 Rob Zanders;  84: 0-2 Marco Daniëls; 89 1-2 Nick Meeuwissen

Wittenhorst 1: Sjors Witt, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Rob Zanders (87: Willem Heijnen), Joost van Rensch  (76: Thom Derks) , Marco Daniëls, Daan Verlijsdonk, Stevie Hattu,  Bart Zanders, Michiel Hanssen, Joep Beurskens

Wat verder opviel:

* Wittenhorst 3 versloeg de bezoekers uit Liessel spectaculair met 7-4.
* Na een 4-2 zege op Achates blijft Wittenhorst 4 koploper SVEB in het vizier houden.
* Wittenhorst 6 liet op eigen veld de zege tegen America 2 uit handen glippen. Na een spannende slotfase werd met 0-10 verloren.
* Wittenhorst 9 won de altijd beladen derby tegen Hegelsom 4 met 3-1 en meldt zich in de top-drie.