Wittenhorst blijft steken op 0-1

19 februari 2017

De topper tegen lijstaanvoerder VC Meerssen is een echt spektakelstuk geweest. In een wedstrijd met veel inzet aan beide zijden was het in de tweede helft Meerssen dat via een vrije trap in twee keer binnen werd gekopt, 0-1.

In de eerste helft konden de bezoekers genieten van een snelle en boeiende wedstrijd. Het eerste gevaar kwam in de 3e min. via een schot van Willem Heijnen die de bal tegen de paal mikte. Het hoge tempo bleef gehandhaafd met aan weerszijden mogelijkheden. Na de pauze kwam dan voor Wittenhorst het fatale moment waarin de bezoekers zo later bleek de beslissende treffer kon scoren. Met veel spelers in de 16 was het moeilijk om de bal doeltreffend weg te werken.

In het verdere verloop probeerde Wittenhorst de verdiende gelijkmaker te forceren. In de lange blessuretijd lukte het bijna. Een vrije trap belandde op de lat en even later werd de bal dicht voor het doel overgeschoten. Het bleef zodoende met een nipte zege voor de Zuid-Limburgers. Wittenhorst kon als pleister op de wonde terugkijken op een goede wedstrijd.

Overige resultaten selectieteams:

Wittenhorst 2 begon de tweede helft heel matig. In de thuiswedstrijd tegen Margriet 2 werd er helaas met 2-1 verloren. Doelpuntenmaker was Jimmie Janssen. Een tegenvaller dus!

Het damesteam had de taak om laaggeplaatste ST SNA/MBC'13 VR1 de punten afhandig te maken. IN een bloedstollende wedstrijd konden inderdaad de 3 punten in huis worden gehouden. Het werd tenslotte een 2-1 zege. Prima dames!

Jo19-1:

Vandaag moesten we op bezoek bij laagvlieger DAW uit Schaijk. Vanuit de aftrap had met een beetje geluk zomaar de 0-1 voor Wittenhorst kunnen vallen, maar dit kansje werd gemist. Een beter voetballend Wittenhorst maakte in de 27e minuut toch de 0-1. Op een steekbal van Luc schoot Stijn goed binnen. Echter in de 39e viel uit het niets de gelijkmaker. Bijna uit de aftrap maakten we alweer de 1-2 via Jeffrey. Het was verder rommelig en moeilijk voetballen op een hobbelig veld. In de 54e minuut viel wéér de gelijkmaker waarna we ons ook weer snel hervatte en de 2-3 scoorde uit een prachtige vrije trap van Luc. De voorsprong was echter van korte duur want in de 60e minuut viel uit een klutsbal de 3-3. Hierna knakte er iets binnen onze ploeg waardoor het geloof en de overtuiging in een goede afloop niet meer overheerste. Uiteindelijk werden we met een 5-3 nederlaag naar huis gestuurd. Onnodig maar wel pijnlijk.