Wittenhorst boekt wederom een zege

8 oktober 2017

Het ambitieuze Bekkerveld kwam naar Horst om Wittenhorst de eerste nedserlaag te bezorgen. De start was inderdaad formidabel van de Heerlenaren. Het zocht met alle macht om een treffer te forceren. Wittenhorst was echter niet van plan om tegemoet te komen aan hun wens. De eerste de beste aanval in de 6e min. leek bijna succes te hebben, De uitbraak van Rob Zanders werd pas met een overtreding op de rand van de 16 onreglementair tot staan gebracht. Marco Daniëls en in tweede instantie Daan Verlijsdonk konden geen goed vervolg geven met dit buitenkansje.

Wittenhorst bleef eigenlijk makkelijk overeind. Bekkerveld had weliswaar in het middenveld wel een meerderheid, maar verder kwamen ze niet. In de 32e min. kon de aanhang van Wittenhorst juichen. Uit een typische uitbraak van Wittenhorst via Rob Zanders kon de doelman Rik Klyn de bal nog pareren, maar de meekomende Willem Heijnen kon koppend de bal alsnog in het doel werken, 1-0.

Bekkerveld moest in de achtervolging. De achterhoede van de oranjemannen stond paraat, De grootste kans kwam toch weer van Wittenhorst. Met snelheid ging Thom Derks richting doel. Jammer dat het schot niet de juiste richting had. Met deze stand zochten beide temas de kleedkamers op.

Na de pauze wederom een ontketend Bekkerveld. Ook nu weer was de gehele achterhoede van de oranjemannen de spitsen de baas. Maar in de 52e min. kon Joep op den Kamp uit een gevaarlijke corner de bal in het doel koppen, 1-1.

Op het juiste moment kwam Wittenhorst met succes uit een aanval. De gevaarlijke Rob Zanders ontfermde zich over de bal en uit zijn actie kwam de verlossende schuiver, 2-1.

Met deze voordelige stand was het de taak van de ploeg om dit positief over de streep te trekken. Met man en macht lukte dit. Een vrije trap binnen de 16 wegens het terugspelen van de doelman was een mooie gelegenheid om de stand een mooier aanzien te geven. De poeier van Thom Derks spatte uiteen in de melee van spelers.

Zoals gezegd kon Bekkerveld in de spannende slotfase geen bres meer slaan, zodat de oranjemannen na drie wedstrijden de volle winst konden bejubelen. Nog nooit vertoond in de 1e klasse. Nu zondag de uitwedstrijd tegen Venlosche Boys.

Wittenhorst:

Witt,Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, van Asten (57. Hendriks), Peeters, Daniëls, Verlijsdonk, Rob Zanders, Heijnen (70. Blenckers), Derks (85. Bongers).