Wittenhorst haalt flink uit in Meerssen

25 september 2016

Wittenhorst heeft schijnbaar een abonnement op een 0-3 zege op SV Meerssen. Ook nu weer was Wittenhorst in deze topper de bovenliggende ploeg. Als een raket schoot Wittenhorst uit de startblokken. Reeds in de eerste de beste aanval moest het scorebord in werking gesteld worden. Rob Zanders brak op rechts door en zijn bekeken pass op de inkomende Frank Peeters betekende de 0-1. Meerssen kon via Richard Hannon een plaagstootje afleveren, maar hierbij bleef het vooralsnog.

Wittenhorst bleef het spel dicteren. In de 27e min. werd Daan Verlijsdonk op de rand van de 16 aangespeeld. Met een bekeken schot stond doelman Lennart Quaden op het verkeerde been, 0-2. Een mooie voorsprong op de voormalige koploper is niet niks.

Vlak voor de pauze werd in principe de wedstrijd op slot gezet. Willem Heijnen zette Rob Zanders met een listig balletje voor de doelman. Dit betekende de schitterende en onverwachte 0-3.

Na de pauze ging Wittenhorst wat naar achteren voetballen en zodoende kreeg SV Meerssen een groot overwicht. Tot echte kansen kwam het niet. Alleen met schoten werd doelman John Tissen op de proef gesteld. Hij stond enkele malen op de goede plaats. Ook Wittenhorst kwam zelden meer gevaarlijk door. Willem Heijnen kon voor de doelman niet uithalen.

Het bleef bij deze schitterende zege, die niet door iedereen werd geschat.

Overige uitslagen selectieteams:

Wittenhorst 2 speelde in Oss een goede wedstrijd en wonnen dan fraai met 4-1. Door dit resultaat gaan ze mee met de topteams. Mannen, keurig gedaan.

Wittenhorst VR1 bakten er deze zondag niet veel van. Met 4-1 werd verloren van het team van ST SNA/MBC'13 VR1. De dames uit Zuid-Limburg waren een maatje te groot. De volgende wedstrijd zijn wij weer aan de beurt.

Wittenhorst O19-1

Wittenhorst ontving vandaag DAW uit Schaijck.

Eerste 15 minuten zagen er alleraardigst uit met 2 dotten van kansen die helaas nog niet aan ons besteed waren. In de 18e minuut een uitstekende steekpass van Bas op Casper die deze uitstekend afrondde met buitenkant rechts, 1-0. Wittenhorst ging door en in de 20e minuut kopte Joris op een goeie vrije trap van Luc de 2-0 binnen. We bleven de bovenliggende partij en in de 36e minuut schoot Jeffrey de 3-0 binnen. Na wijfelend ingrijpen in de verdediging viel 1 minuut later al de 3-1. Voor de 2e helft wilden we controleren en de score verder uitbouwen. Dit resulteerde in een 4-1 door Luc en de 5-1 weer door Jeffrey. In de 86e minuut mocht DAW nog een keer tegen scoren.

Al met al een terechte overwinning waarbij genoemd dat het jammer is van die 2 tegengoals.