Wittenhorst klopt ook Blerick

27 augustus 2016

Wittenhorst is met glans door de pouleronde gekomen. Ook de derde wedstrijd tegen Blerick werd gewonnen. Het werd weliswaar geen wedstrijd om lang over na te praten, maar de uiteindelijke goal van Denny Bongers was voldoende. Blerick kon geen echte kansen creëren. Voor rust bleek een schot van Youssaf Bahari het enige wapenfeit te zijn. Wittenhorst kon eveneens niet imponeren in het scheppen van mogelijkheden. Pogingen van Joost van Rensch en Frank Peeters bleven ook zonder succes. Het warme weer was zeker een grote spelbreker.

Na de pauze kwam Wittenhorst wat zekerder uit de startblokken. Met wat meer geluk of beter scherpte had de openingstreffer enkele keren kunnen vallen. In de 57e min. rondde Denny Bongers een schitterende aanval over drie schijven fantastisch af, 0-1. De wedstrijd leek hiermee gespeeld te zijn. Blerick probeerde het wel maar strandde steeds op de hechte achterhoede. Aan de andere kant verzuimde Wittenhorst de score uit te breiden. Doelman Frank Decker stond enkele malen een doelpunt in de weg.

Zo eindigde deze wedstrijd in een noodzakelijke zege. Een resultaat die moed geeft voor de start komende zondag van de competitie.

Wittenhorst:

John Tissen, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Kevin van Asten (77. Nick Zanders), Frank Peeters, Daan Hendriks, Jeffrey Spee (60. Daan Verlijsdonk), Joost van Rensch (60. Bram Rubie), Willem Heijnen, Denny Bongers.

Andere uitslag:

Rood Wit-Geusselt Sport 3-0.

Wittenhorst en Rood Wit naar 2e ronde.