Wittenhorst klopt Venray in eigen huis

30 september 2017

De eerste streekderby van dit seizoen zit er weer op. SV Venray wilde thuis de eerste overwinning pakken. Wittenhorst opende uitstekend. Meteen in de eerste minuut werd een corner afgedwongen. Deze dadendrang kon vooralsnog niet onderbroken worden. Een actie via Thom Derks en Willem Heijnen werd ter nauwernood gestopt. In dezelfde minuut kreeg laatstgenoemde wederom een mogelijkheid. De druk bleef maar aanhouden. De thuisclub mocht in de 22e min. de handen dichtknijpen toen Willem Heijnen na een leuke actie de paal raakte.

Pas rond het halfuur kwam de thuisclub beter in het spel. Wittenhorst maakte toen de fout om niet meer pressie te geven. Wesley Deenen van SV Venray kon voor de eerste maal gevaarlijk worden met een voorzet die op de lat zijn einde vond. Vlak voor de pauze was het Bram Vievermans die gevaarlijk opdook. Zijn schot belandde naast het doel. Zo konden beide team de kleedkamers gaan opzoeken. Voor Wittenhorst was deze tussenstand ietwat te weinig.

Na de pauze was Wittenhorst totaal niet bij de les. In de eerste de beste aanval werd er achterin zo geknoeid dat de bal voor de schietgrage voeten van Jarno Peeters belandde die zonder aarzelen de bal achter doelman Sjors Witt in het doel kon schieten, 1-0.

Wittenhorst de taak nu om dit ongelukkige moment om te zetten in de gelijkmaker. Het ging nu gelukkig wel met z'n allen jagen. Dit had meteen succes. Rob Zanders werd in het midden aangespeeld die een aardige actie in huis leek te hebben. Echter hij werd binnen de 16 meter gevloerd. De scheidsrechter was onverbiddelijk en dit was ook Thom Derks die snoeihard de bal in het net deed ploffen, 1-1.

De strijd was wederom totaal open. De bezoekers kregen een boeiende en spannende strijd voorgeschoteld. Wittenhorst bleek deze avond toch wel de betere ploeg. Het vond zich beter en de kansen bleven komen. De mooiste aanval van deze wedstrijd ontstond toen Rob Zanders op rechts aan een solo begon. Zijn tegenstander moest toezien dat de voorzet precies op maat op het voorhoofd van de inkomende Willem Heijnen werd gelegd. Het gevolg was dat de bal onhoudbaar langs doelman Sam Stiphout in het net tot stilstand kwam, 1-2. Met grote vreugde werd deze verdiende treffer bejubeld.

Na deze treffer kon SV Venray geen potten breken en Wittenhorst kon deze voorsprong vasthouden met als gevolg de tweede 2-1 overwinning. Wittenhorst kon uiterst tevreden zijn omdat de wedstrijd met twee invallers moest starten. Stevie Hattu en Michiel Hanssen kwamen geblesseerd uit de wedstrijd van vorige week.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, van Asten, Verlijsdonk (82. Hendriks), Peeters, Daniels, Derks (75. Bongers), Heijnen (69. Blenckers), Rob Zanders.