Wittenhorst VR1 verzuimt overwinning over de streep te trekken

5 december 2023

Verleden zondag speelde Wittenhorst VR1 uit tegen OJC Rosmalen. Een veelbelovende start werd onvoldoende beloond en de punten werden gedeeld, 3-3.

Wittenhorst begon sterk aan de wedstrijd. Het was Carin Vissers die in de 27e minuut de score opende na een schot op doel, 0-1. Het was weer Vissers die op weg was naar het doel van de tegenstander, maar werd in het strafschopgebied neergehaald; strafschop! Manon van Erp nam haar verantwoordelijkheid en schoot de strafschop koeltjes binnen, 0-2. Dit was tevens de comfortabele ruststand.

De opdracht in de tweede helft was duidelijk; zuiniger met het balbezit omgaan en de bal goed rond laten gaan. OJC Rosmalen kwam sterk uit de rust en begon direct de Horster heldinnen onder druk te zetten, waardoor ze het wat moeilijker kregen. In de 69e minuut ontstond eens scrimmage voor het Horster doel, waaruit Rosmalen uiteindelijk toch de aansluitingstreffer wist te scoren, 1-2. Door deze stand begonnen de meiden uit Rosmalen er weer in te geloven, ware het niet dat de Rosmalense doelverdedigster de bal losliet na een schot op doel. Vissers was hier als de kippen bij en kopte de 1-3 binnen.

De wedstrijd leek binnen, maar Rosmalen liet het er niet bij zitten en begon nog meer aan te dringen en voerde de druk op de Horster defensie andermaal op. Zelfs de laatste vrouw werd mee naar voren gestuurd en achterin werd één op één gevoetbald, waardoor Wittenhorst steeds verder achteruit ging lopen en de bal bijna niet meer van de eigen helft afkreeg, 3-3.

Rosmalen scoorde in de slotfase nog twee keer, waardoor de wedstrijd eveneens wat onvriendelijker werd. Een sterk begin van Wittenhorst in de eerste helft en veel druk van OJC Rosmalen in de tweede helft zorgde voor uiteindelijk een gelijkspel, hoewel dit voor Wittenhorst toch als een nederlaag zal voelen. Met deze 3-3 bevinden de Horstenaren zich momenteel op een vierde plek op de ranglijst met inmiddels 5 punten achterstand op koploper Beerse Boys VR1.

De oranje dames spelen aanstaande donderdag, 7 december, om 20.00 uur hun laatste competitiewedstrijd dit jaar thuis tegen Nooit Gedacht VR1 dat één punt minder heeft dan Wittenhorst. Op zondag 17 december om 12.15 uur is er nog een kwartfinale bekerwedstrijd thuis tegen RKHBS VR1.