Wittenhorst weert zich kranig tegen VVV-Venlo: 0-1

18 juli 2018

Eredivisionist VVV-Venlo heeft zijn tenten opgezet bij Parkhotel in Horst. Het elftal is in volle hevigheid bezig om klaar te stomen voor de a.s. competitie die weldra gaat beginnen. De wedstrijden die reeds gespeeld werden verliepen voor de Venlonaren redelijk tot goed. Uitslagen van en nabij de 10 waren niet van de lucht.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er afscheid genomen van de spelers van Wittenhorst 1, Wittenhorst 2 en Dames 1 die na afgelopen seizoen afscheid namen van het selectievoetbal. Ook de technische staf welke de laatste maanden de honneurs waarnam, kreeg een welverdiend applaus van de duizend aanwezigen toeschouwers.

Wittenhorst daarentegen moest het met een 4-tal ingelaste trainingen doen. Trainer Ton Kosterman kon niet aanwezig zijn i.v.m. vakantie, evenals enkele spelers. Nu stond Richard Kleuskens voor de groep en had een elftal kunnen opstellen dat een experimenteel karakter had.

De vele toeschouwers wilden wel eens zien hoe de Venlose ploeg eruit gaat zien. Natuurlijk waren de geel-zwarten beter, maar de oranjemannen lieten zich niet afslachten. Een gedreven achterhoede en een prima doelman zorgden ervoor dat de voorhoede van VVV-Venlo moeilijk een bres kon slaan. Doelman Sjors Witt was voor de tegenstander een duidelijke sta in de weg. Dit vaak tot afgrijzen van de Venlonaren. Zo brak de rust aan met een brilstand. 0-0.

Na de pauze werd er aan beide zijden flink gewisseld. Het spel bij de professionals werd er toch niet beter op. Dit was voor met name Nils Röseler het sein door woord en daad zijn medespelers het sein te geven om de zaken wat beter aan te pakken. Hij zag met ontzetting enkele keren dat de Horster ploeg voor een verrassing ging zorgen. De wedstrijd leek op een verrassende gelijke stand te eindigen, ware het niet dat in de 75e min. Christian Kum een verlossende treffer kon aantekenen , 0-1.  Vlak hiervoor kreeg Daan Hendriks een publiekswissel: onder een staande ovatie verliet hij het veld en nam hij afscheid als speler van Wittenhorst 1. Daan, bedankt voor alle mooie jaren in het eerste elftal!

In de slotfase kreeg Joost van Rensch en Rob Zanders een mogelijkheid, maar het bleef tenslotte bij deze magere 1-0 overwinning voor VVV-Venlo. Of de gasten hier tevreden mee zijn, het lijkt te betwijfelen. De spelers van Wittenhorst gaan weer even pauzeren en gaan zich dan opmaken voor de wedstrijd van de TOTO-bekercompetitie uit tegen het beroemde Spakenburg. Wedstrijd is op,zaterdag 18 aug. om 16.00 uur.

Op onze Facebookpagina zijn de foto's te vinden van deze wedstrijd, gemaakt door Imke Heijer.

Wittenhorst:

In de eerste helft stonden in de basis: Sjors Witt, Dirk Scheres, Marco Daniëls, Michiel Hanssen, Joreno van de Ven, Willem Heijnen, Daan Hendriks, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Tom Zanders, Jimmie Janssen.

Na de pauze kregen speelminuten: Stef Tissen, Joost Wijnhoven, Joep Beurskens, Rob Zanders, Joost van Rensch, Giel Beurskens.