Wittenhorst winnaar 3e periodetitel

7 mei 2017

Wittenhorst was in de beginfase een stuk sterker dan RKsv Minor en verzuimde meteen een voorsprong te nemen. Grote kansen waren niet aan de oranjemannen besteed. Pas in de 28e en 31e min. kon een 2-0 voorsprong worden genomen, door doelpunten van 2x Michiel Hanssen. De wedstrijd was geen wedstrijd meer, want de mannen uit Nuth konden weinig tot niks uitrichten. De ruststand bleef dan ook ongewijzigd.

Na de pauze wederom een veel beter Wittenhorst dat wederom de kansen liet liggen. Wittenhorst schrok wakker in de 65e min. toen de gevaarlijke Elalji de aansluitingstreffer binnenschoot. Wittenhorst had snel een antwoord klaar. Denny Bongers had een perfecte actie in petto en schoot onhoudbaar binnen, 3-1. De wedstrijd was toch nog niet gespeeld. Wittenhorst gaf onnodig niet meer thuis. Vijf minuten voor tijd bracht Jeroen Gerets de spanning weer terug, 3-2. Zou Wittenhorst dit wederom uit handen geven. Gelukkig bleef het bij deze stand.

Door de overige resultaten - winst SV Meerssen en Bekkerveld - neemt Wittenhorst de derde periodetitel over. Een geweldigee prestatie. Volgende week staat de slotronde op het programma en dan start op zondag 21 mei de nacompetitie.

Wittenhorst 2 had een bijzondere speeldag. Het kon bij winst een periodetitel pakken en kon zelfs met verlies voor nacompetitie om klassenbehoud gaan spelen. Tenslotte is het uiteindelijk geen van dit geworden. Het nipte verlies van 1-2 tegen het hooggeklasseerde OSS'20 2 is nog niet eens zo slecht. Margriet 2 is het kind van de rekening geworden. Mannen, al met al toch een goede eindsprint.

Wittenhorst VR1 kon tegen Brevendia 2 een gelijkspel uit het vuur slepen. De plaats in de middenmoot blijft zo gehandhaafd.