Zicht naar boven na wederom 3 punten voor Wittenhorst VR1

25 maart 2024

Afgelopen zondag mochten de vrouwen van Wittenhorst thuis spelen tegen Schaesberg VR1. Er stond een straffe wind en tussendoor viel er ook nog regen, maar dit hield de speelsters en supporters niet tegen er weer een mooie wedstrijd van te maken. Inclusief wereldgoal.

Wittenhorst begon de wedstrijd goed en secuur en in de 27e minuut scoorde Maud Gooren na een afgeslagen corner vanuit de 2e linie. 10 minuten later ging Lynn van Wijst over de flank richting de achterlijn. In 36e minuut schoot ze nagenoeg vanaf de achterlijn de bal over de keeper in de verste kruising. Wereldgoal die zijn weerga niet kent. Met 2-0 de rust in.

In de 2de helft kwamen de oranjehemden weer sterk uit het kleedlokaal, maar Schaesberg had de opstelling omgezet. Ze stonden goed en werden met vlagen ook gevaarlijk. Uit een corner waarbij de speelsters van Wittenhorst met zijn allen onder de bal doorgingen scoorde Schaesberg in de 47e minuut.

Schaesberg kreeg weer hoop, maar Chantal Baghuis schoot de hoop aan flarden en scoorde de 3-1 waarna de wedstrijd gespeeld was. Weer 3 punten voor Wittenhorst VR1 en het team blijft naar boven kijken.

wittenhorst-vr1-Schaesberg-IMG-20240324-WA0000.jpeg