Zwak begin wordt Wittenhorst 1 fataal

7 april 2024

Een slecht begin van zowel de eerste als de tweede helft heeft Wittenhorst 1 de das omgedaan tegen concurrent Orion. Waar beide ploegen qua veldspel niet uit wisten te blinken, werd het zwakke begin van de Horstenaren afgestraft: 1-3.

Snelle tegentreffers

Al in de tweede minuut kwamen de bezoekers op voorsprong. Een snelle aanval over de rechterkant werd afgerond met een knappe schuiver van Sam Huismans. Vervolgens leek Giel Beurskens tot twee keer toe gevaarlijk te worden, maar kwam hij nipt tekort om voor succes te zorgen. Na iets meer dan tien minuten verdubbelden de Nijmegenaren de score: enkele spelers aan Horster zijde reageerden niet attent in de duels en het onnodige balverlies werd door Vincent Alberts omgezet in een treffer.

Strafschop

Na ruim twintig minuten kwam daar de ideale mogelijkheid voor de oranjehemden om de spanning terug te brengen in de wedstrijd. Waar er in alle eerlijkheid niet veel aan de hand leek, wees de scheidsrechter naar de strafschopstip. Jeroen Verkennis wist hier wel raad mee en bracht de aansluitingstreffer op het scorebord. Direct na deze treffer werd Wittenhorst opnieuw gevaarlijk, maar het schot van Nick Driessen miste kracht.

Voor rust waren de Horstenaren sterker aan de bal en gevaarlijker dan de bezoekers. Waar aan de ene kant een gevaarlijke voorzet bijna werd omgezet in de 1-3, hing aan de andere kant de gelijkmaker in de lucht. Helaas werd de misschien wel verdiende treffer niet gemaakt en zochten de ploegen de kleedlokalen op met een voorsprong voor Orion.

Snelle treffer

Opnieuw liep de ploeg van trainer Van der Coelen tegen een snelle treffer op na het fluitsignaal. In de 48e minuut scoorde Mick Alberts met het hoofd, nadat de snelle vleugelspeler van de bezoekers alle ruimte kreeg om op te stomen over de linkerkant. De pijlsnelle Mansaré zorgde enkele minuten later zelfs bijna voor de 1-4, maar dit werd de Horstenaren bespaard. Even later leek Giel Beurskens voor de aansluitingstreffer te zorgen, maar zijn lobje bleek niet over de doellijn te zijn geweest.

In het vervolg van de wedstrijd kreeg niemand meer het gevoel dat er voor Wittenhorst nog een potentieel resultaat in zou zitten. Er werden enkele kansjes gecreëerd door Giel Beurskens en Spreeuwenberg, maar de thuisploeg wist nimmer te overtuigen en voor groot gevaar te zorgen. De bezoekers gingen verdiend met de drie punten aan de haal en zijn aardig op weg om de nacompetitie te ontlopen. Voor Wittenhorst is dit anders: naaste belager Unitas '30 komt door een overwinning tot op twee punten. Zaterdag wacht de loodzware uitwedstrijd bij de gedoodverfde kampioen GOES.

Wittenhorst 1:
Ravi Arts, Koen Jenniskens (75. Gijs Christiaens), Dion van Horne, Jeroen Verkennis; Luc van Kuijck (75. Joep Beurskens), Nick Driessen, Tom Driessen (67. Mats van Biljouw), Jeffrey Rijkers; Joost van Rensch (67. Willem Heijnen), Giel Beurskens, Tom Spreeuwenberg.