Aftrap VTON een Feit

4 september 2023

De club heeft zojuist een gigantische sprint gemaakt in haar streven naar professionalisering in talentontwikkeling. De beslissing om met VTON in zee te gaan, kwam niet uit de lucht vallen. Wittenhorst ziet de enorme potentie van dit platform. Vanavond werd officieel VTON geïntroduceerd op de club. Fieldmanager Dion van VTON heeft de eerste tips & tricks voorgedaan en alle trainers van Wittenhorst de eerste stappen laten zetten om met Feeton (VTON) te kunnen werken. VTON belooft de manier waarop we voetbal zien en trainen, drastisch te veranderen.

Een Briljante Aftrap

Met een opkomst van vijftig enthousiaste trainers en kader, variërend van JO7 tot JO19, was het duidelijk dat de clubgemeenschap erg nieuwsgierig is naar deze nieuwe ontwikkelingen. De kantine, normaal een plek van gezelligheid en ontspanning, werd om 18:00 uur een broeinest van ideeën en discussies. VTON is niet zomaar een platform; het is een ecosysteem. Als een thuisbasis voor jeugdtrainers in Nederland, met een indrukwekkende aanwezigheid bij meer dan 300 clubs, biedt het een schat aan digitale voetbaloefenstof. De applicatie, gevuld met 950 gedigitaliseerde oefenvormen, stelt trainers in staat om op elk moment trainingen te maken, te bekijken en uit te zetten. Wittenhorst is met deze aftrap een van de enige clubs in het zuiden van Nederland die hiermee werkt.

vton-richard-kleuskens-curriculum.jpg
vton-kantine-curriculum.jpg

De Reis Begint

Zoals bij elke nieuwe onderneming, zullen er dingen zijn die beter kunnen. Maar met een gemeenschap die vastbesloten is om te leren en te groeien, is er geen twijfel dat Wittenhorst zal slagen. De eerste evaluatie staat gepland voor de winterstop, en het belooft een spannende tijd te worden. Aanstaande woensdag starten alle teams met hun eerste VTON-training.

"Het is een nieuw systeem, voor iedereen. We zullen allemaal onze weg daarin moeten vinden en we komen zeker hobbels tegen. Neem dit voor lief, dit is een proces.", aldus Joreno, Technisch Coördinator Onderbouw.

Het is duidelijk dat VTON veel meer is dan alleen een app; het is een beweging. Met elke pass, dribbel en tactische beweging uit een VTON-training, schrijven we verder in ons nieuwe hoofdstuk wat VTON heet.