Wittenhorst

Zoeken | Contact

Algemene Ledenvergadering 2023: Samen Vooruit!

4 oktober 2023

De kantine was vol van energie tijdens onze recente Algemene Ledenvergadering. Er was zoveel te bespreken, te vieren en te plannen. Hier een terugblik op deze inspirerende avond!

Een opening vol trots: Onze voorzitter, Bart Joosten, opende de vergadering met een trotse terugblik op het afgelopen jaar. Hij benadrukte de kampioenschappen van Vrouwen 1 en Heren 1, wat niet alleen leidde tot een bruisende kantineomzet maar ook de club verder op de kaart zette, nieuwe talenten aantrok en de club deed groeien. Hij deed daarnaast enkele mededelingen waar de club op dit moment mee bezig is.

Vitaal Meedoen: Na het succes van "Fit naar Werk" wordt er nu hard gewerkt aan het vervolg: 'Vitaal Meedoen'. Een samenwerking met de gemeente Horst aan de Maas, die zowel budget als mankracht biedt. Vitaliteit en een kwalitatief beter leven staan hierbij centraal.

Samenwerking BSO Zeldenrust: Vanaf de herfstvakantie verwelkomen we de kinderen van BSO Zeldenrust op ons sportpark. Plezier, gezondheid en verbondenheid staan centraal in deze samenwerking.

Commissie Health & Performance: Een nieuwe stap vooruit met de oprichting van deze commissie. Hier wordt hard gewerkt aan prestatieverbetering en blessurepreventie. Een datagedreven benadering om onze selectiespelers naar een hoger niveau te tillen.

Nieuwe samenwerkingen: Met HTC tennisclub en NOC-NSF kijken we naar de toekomst van ons sportpark en de bredere visie daarop. We proberen antwoord op de vraag te vinden wat de functie van ons sportpark en dat van de buren zou moeten zijn in de toekomst.

Krachthonk in aantocht!: Bewegen en fitheid zijn de sleutelwoorden van de toekomst. Daarom zijn we bezig met de realisatie van een krachthonk voor onze leden. Van cardio-apparatuur tot hersteltrainingen, alles draait om fitheid en vooruitgang.

Gezonde kantine: Samen gaan we voor volumevoordelen en een gezondere kantine. We onderzoeken samen mogelijkheden voor een diverser en gezonder aanbod in de kantine. Bijvoorbeeld met heerlijke verse soepen en andere gezonde opties die we in de kantine zelf niet kunnen bereiden.

Nieuwe Samenwerkingen: We zijn trots op onze samenwerking met SV Melderslo. Kennisdeling, gedeelde faciliteiten en een gezamenlijke meidenopleiding zijn enkele van de gezamenlijke initiatieven. We proberen hiermee ook een tweede senioren selectieelftal mee op te zetten waardoor bijvoorbeeld reservespelers meer speeltijd krijgen op competitief niveau en hierdoor ook blijven ontwikkelen.

Toekomstvisie: Bart Joosten benadrukte de groei van de club, mede mogelijk gemaakt door het harde werk van alle vrijwilligers. Het bestuur heeft Raymond Knops ingeschakeld om te kijken naar een efficiëntere organisatiestructuur. Het doel? Het bestuur weer laten besturen! Ze zijn nog te veel bezig met dagdagelijkse zaken. In het kader van groei er ook een nieuw projectteam gestart. Ton Hagens sprak als 'gastspreker' inspirerend over de toekomstvisie van ons sportpark. Een plek waar beweging en vooral sociale duurzaamheid centraal gaan staan. Vitaal Meedoen en de samenwerking met de BSO zijn daar al de eerste signalen van. Dit team wil graag door sociale duurzaamheid centraal te stellen de kansen sterk vergroten om een nieuwe sportpark mogelijk te maken.

Vrijwilligers zijn onmisbaar: Onmisbaar voor onze club. Onze nieuwe vrijwilligerscommissie is erop gebrand om meer mensen te werven en de betrokkenheid te verhogen. Ook bij onze club groeit het aantal vacatures. Bart deed een oproep om samen anderen te stimuleren om een extra handje te bieden. Vandaag is een speciale brainstorm om te ontdekken waar we als club hier nog meer in kunnen betekenen.

Financieel verslag: Onze penningmeester, Roel Thielen, presenteerde een positief financieel jaaroverzicht, mede dankzij de kampioenschappen en evenementen. Een kleine contributieverhoging  (2%) is er wel, maar met het oog op toegankelijkheid voor iedereen. Ondanks de veel hogere inflatie.

Bestuursnieuws: Een warm welkom aan de nieuwe bestuursleden William Lensen en Danny van den Berghe. Na de stemming zijn ze dan nu ook officieel bestuurslid van onze club.

Samen Vooruit: De ALV is voor iedereen. Dus, lid van Wittenhorst, heb je dit jaar de ALV gemist? Zorg dan dat je er volgend jaar wél bij bent. Samen maken we de club, en daar hoor jij absoluut bij!