Belangrijke overwinning voor Wittenhorst 1

18 februari 2024

Wittenhorst 1 heeft zichzelf wat ademruimte verschaft in de strijd om handhaving in de Vierde Divisie. In de uitwedstrijd bij concurrent Unitas '30 in Etten-Leur werd er met 1-3 gewonnen. Met deze eerste overwinning na de winterstop is de voorsprong op de nacompetitieplekken momenteel vier punten.

Blessure

De wedstrijd begon aan Horster zijde met een domper: al snel moest verdediger Peulen met een blessure het speelveld verlaten. In de openingsfase creëerden beide ploegen één keer gevaar: de thuisploeg zag een schot van Ayman Ben Omar gepareerd worden door doelman Arts en een corner van Joep Beurskens zorgde voor gevaar in het doelgebied. Een treffer bleef echter uit.

Achterstand

Na ruim twintig minuten kwamen de gastheren op voorsprong door Ben Omar. Na een listige passeeractie en scherpe voorzet was de nummer 34 er als de kippen bij om af te ronden: 1-0. Tien minuten later was het alweer gelijk door een schitterende treffer van Giel Beurskens. Met een hard en zuiver schot buiten de zestien bracht hij de gelijkmaker op het scorebord.

Na een kans voor de levensgevaarlijke Ben Omar (fraaie redding Arts), was het Wittenhorst dat de voorsprong nam. Over links werd Jeffrey Rijkers weggestuurd en met een behendige passeeractie scoorde hij fraai in de rechter benedenhoek: 1-2 en tevens de ruststand.

Zekerheid

Na de rust positioneerden de Horstenaren zich anders op het veld. Om het gevaar over de vleugels bij de thuisploeg in de kiem te smoren, werd Verkennis achterin geposteerd. Deze defensieve zekerheid leverde de Horstenaren aan de andere kant van het veld ook kansen op: met zijn tweede treffer van de middag tekende Rijkers voor de 1-3. Hij maakte dankbaar gebruik van een periode van wanorde in de defensie van de thuisploeg.

Uitstekend keeperswerk

De uitstekend keepende Arts redde vervolgens rond het uur zijn teamgenoten twee keer van een tweede tegentreffer en hield zijn ploeg op de been. In het slotkwartier, met een man meer (tweede geel speler Unitas), kreeg Spreeuwenberg nog een grote kans op de 1-4, maar hij raakte de bal verkeerd.

In de tweede  helft was het spel van beide ploegen niet goed; mede door de harde wind werd het veldspel steeds minder. De Horstenaren kunnen desondanks terugkijken op een prima wedstrijd met het effectief omgaan met de kansen. Volgende week zaterdag om 18.00 uur wacht de thuiswedstrijd tegen nummer 4 Achilles Veen. In de uitwedstrijd werd hier nog knap met 0-1 gewonnen.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Koen Jenniskens (46. Tom Spreeuwenberg), Dion van Horne, Ruben Peulen (5. Bono Wijnhoven); Joep Beurskens (82. Willem Heijnen), Tom Driessen, Daan Verlijsdonk (66. Mats van Biljouw), Jeffrey Rijkers; Giel Beurskens (66. Luc van Kuijck), Joost van Rensch, Jeroen Verkennis.